این استان کشور یکی از ارزان ترین ها است!

اقتصاد 100-استاندار یزد با رد شبهاتی مبنی بر اینکه یزد، گران ترین شهر و استان کشور است، یزد را یکی از ارزان ترین استان های کشور دانست و گفت: درآمدهای خانوارهای یزدی حدود ۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر و هزینه آن ها ۱۱ درصد از میانگین کشوری کمتر است، لذا برخی آمارها در تضاد با معرفی یزد به‌عنوان گران‌ترین استان کشور است.

این استان کشور یکی از ارزان ترین ها است!

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسه کارگروه تنظیم بازار استان به ریاست استاندار یزد و به منظور بررسی وضعیت بازار شهرستان اشکذر، مسائل مربوط به مراکز عرضه مستقیم کالا و همچنین لوازم التحریر و نیز مباحث مربوط به بازار «مرغ و گوشت» و «لاستیک» چهارشنبه ۲۲شهریور برگزار شد. 

استاندار یزد در این جلسه، با اشاره به لزوم تدوین سازوکاری برای عرضه کالاهای تولیدی استان به شهروندان یزدی با قیمت متعارف‌تر، گفت: این اقدام در راستای انتفاع مردم از واحدهای مستقر در استان و در قالب «مسئولیت اجتماعی» پیگیری و عملیاتی خواهد شد.

استاندار یزد در این جلسه، معیشت مردم را خط قرمز دولت دانست و گفت: مدیران و مسئولین استان باید با نگاه تحول‌گرایانه، تصمیمات کارشناسی و اقدامات جهادی مسائل مرتبط با حوزه معیشت را حل و فصل کنند. 
 
وی در ادامه با اشاره به پیگیری های مستمر جهت مانع زدایی از مسیر تولید در استان، اظهارداشت: با تدوین سازوکارهای لازم، کالاهای تولیدی استان، با قیمت متعارف تری در استان یزد عرضه شود. 
 
فاطمی خاطرنشان کرد: اقدام مذکور در راستای انتفاع مردم از واحدهای مستقر در استان و در قالب «مسئولیت اجتماعی» پیگیری و عملیاتی شود. 
 
استاندار یزد با بیان اینکه تحقق شعار «مهار تورم، رشد تولید» یکی از مهم‌ترین ماموریت های مجموعه استان در سال جاری است، افزود: تدوین بسته های راهبردی_عملیاتی به منظور مداخله عالمانه جهت حل مسئله تورم در استان با جدیت دنبال شود. 
 
وی همچنین با رد شبهاتی مبنی بر اینکه یزد، گران ترین شهر و استان کشور است، تصریح کرد: درآمدهای خانوارهای یزدی حدود ۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر و هزینه آن ها ۱۱ درصد از میانگین کشوری کمتر است، لذا گزارش های فوق در تضاد با معرفی یزد به‌عنوان گران‌ترین استان کشور است. 
 
فاطمی با بیان اینکه یزد یکی از ارزان ترین استان های کشور است، افزود: هزینه سبد خانوار در یزد نسبت به متوسط کشوری پایین تر است. 
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت استفاده از تجربیات موفق در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: تجربیات موفق سایر استان ها و کشورها، در استان یزد مدل سازی و با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد. 
 
وی با تاکید بر تدوین بسته سیاستی عملیاتی و علمی در زمینه کاهش وابستگی استان به نهاده های دامی، اظهارداشت: این بسته با نگاه علمی و بهره گیری از پژوهشگران و افراد صاحب تجربه تدوین و در دستورکار قرار گیرد. 
  
استاندار یزد کاهش وابستگی استان به نهاده های دام را یکی از کارهای مهم و زیرساختی دانست و نسبت به ارائه تسهیلات در راستای تحقق برنامه های این حوزه اعلام آمادگی کرد. 
 
 فاطمی با اشاره به ضرورت نگاه ویژه به حوزه معیشت مردم، مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار را لازم الاجرا خواند و از برخورد قانونی با اهمال احتمالی دستگاه ها در مسائل مرتبط با این حوزه خبرداد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما