۳۰ هزار گواهی اسقاط خودرو روی زمین داریم / پشت پرده جنجال مدل‌های فرسوده‌!

اقتصاد 100-دبیر انجمن مرکز اسقاط کشور گفت: خودروی فرسوده به هیچ وجه با این قیمت‌های عجیب در بازار خرید و فروش نمی‌شود. صرفا فقط جوسازی در فضای مجازی صورت گرفته است.

۳۰ هزار گواهی اسقاط خودرو روی زمین داریم / پشت پرده جنجال مدل‌های فرسوده‌!

این روزها بحث درباره اسقاط خودرو و همچنین قیمت‌های عجیب و غریب خودروهای فرسوده در بازار به شدت داغ شده است. خودروهایی مثل پراید و پیکان با قیمت‌های به شدت نجومی در بازار آگهی می‌شوند و فضای عجیبی بر بازار خودرو حکم فرما شده است. به نوعی به نظر می‌رسد که خودروی فرسوده تبدیل به طلا شد. اما پشت پرده این قیمت‌گذاری‌های عجیب چیست؟ برای بررسی بیشتر این موضوع گفت و گویی با سید امیر احمدی دبیر انجمن مرکز اسقاط کشور انجام دادیم. با تیتر کوتاه همراه باشید.

 

  احمدی ابتدا در خصوص قیمت‌گذار‌های عجیب اخیر خودروهای فرسوده گفت: قیمت‌های عجیب و غریبی که برای خودروهای فرسوده در بازار اعلام می‌شود شیطنت دلالان است. وزارت صمت قصد دارم آیین نامه مربوط به واردات خودرو را تدوین و اجرایی کند. همین موضوع باعث ایجاد تشنش در بازار شده است. وزارت صمت باید مشخص کند که به ازای واردات هر خودرو چه تعداد اسقاط نیاز است انجام شود.

خبری از خرید و فروش نیست

وی ادامه داد: خودروی فرسوده به هیچ وجه با این قیمت‌های عجیب در بازار خرید و فروش نمی‌شود. صرفا فقط جوسازی در فضای مجازی صورت گرفته است. هنوز مشخص نیست که برای واردات خودرو چه تعداد اسقاط صورت گیرد. قرار بود آیین نامه در برج ۹ تصویب شود اما مجدد یک اصلاحیه خورد و هنوز حدود ۷ ماه است که همه معطل این آیین نامه هستند. با توجه به این که آقای وزیر اعلام کردند هفته آینده قرار است بحث آیین نامه مطرح شود یک بازار سیاه در این زمینه راه افتاد.

۳۰ هزار گواهی آماده برای اسقاط خودرو

دبیر انجمن مرکز اسقاط خودرو در ادامه به بحث قیمت لاشه هر خودرو و گواهی‌های اسقاط پرداخت و اظهار کرد: در نتیجه تمام این اتفاقات گفته می‌شود که خودروی فرسوده به شدت گران است و مقرون به صرفه نیست. همه این موارد بهانه‌ای برای جلوگیری از واردات خودرو، افزایش قیمت‌ها و شگردی از طرف دلالان است. بحث کلی تصویب آیین نامه است و در حال حاضر ما ۳۰ هزار گواهی آماده داریم که می‌توانیم عرضه کنیم. قیمت این گواهی‌ها نیز ۳۵ میلیون تومان است. قیمت خودرو هم بین ۳۵ الی ۴۲ میلیون تومان است و نزدیک ۱۰۰۰ خودروی اسقاطی هم آماده فروش داریم.

وی در پایان اشاره‌ای به واردات و اسقاط خودرو در سری قبل کرد و گفت: پیش از این در سری قبلی واردات خودرو به ازای هر خودرو تا حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی باید ۴ خودرو اسقاط می‌شد. اما در سری جدید واردات خودرو به نظر می‌رسد که عدد اسقاط روی ۱ الی ۲ دستگاه باشد. 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما