سن امید به زندگی در ایران چقدر است؟!

اقتصاد 100-معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت گفت: امید به زندگی و طول عمر در بین شهروندان ایرانی در مقایسه با سال‌های گذشته ۱۵ تا ۲۰ سال افزایش یافته است.

سن امید به زندگی در ایران چقدر است؟!
معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت گفت: امید به زندگی و طول عمر در بین شهروندان ایرانی در مقایسه با سال‌های گذشته ۱۵ تا ۲۰ سال افزایش یافته است.
 
 یونس پناهی روز یکشنبه در نخستین کنگره پژوهش و فناوری دانشجویان شمال کشور در دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که، یکی از پیشرفت های چشمگیر ایران در حوزه بهداشت و درمان افزایش امید به زندگی از۶۰ سال به سن ۷۵ تا ۸۰ سال است، گفت:افزایش امید به زندگی در ایران نشان از آن دارد که جمعیت ایران رو به پیری است و طرح جوانی جمعیت را باید جدی بگیریم.
 
وی ادامه داد: رشد جمعیت در شمال کشور وضعیت خوبی ندارد و جوانی جمعیت در استان‌های شمالی از میانگین کشوری پایین‌تر است.

معاون وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر میانگین فرزندآوری خانواده‌ها به زیر ۲ فرزند رسیده و این آمار قابل قبول نیست.

یک هزار مرکز تحقیقاتی در کشور فعال است

معاون وزیر بهداشت گفت: کشور ما در حوزه تحقیقات و پژوهش جایگاه مطلوبی دارد و یک هزار مرکز تحقیقاتی در کشور فعال هستند.

پناهی افزود: همچنین در کشور ۶۹ پژوهشکده سلامت فعال می باشد و ۴۶۵ مجله تحقیقاتی در کشور به چاپ می‌رسد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر دانشجوی ما باید در تولید علم و دانش نقش آفرین باشد و تنها مصرف کننده علم نباشند.

وی با اشاره به اینکه ما باید در کشور علم و دانش را به ثروت تبدیل کنیم، بیان داشت: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که کشور ما دارای دانشکده داروسازی باشد اما دارو را وارد کنیم و از طرف دیگر دانشکده شیمی داشته باشیم اما مواد اولیه را از خارج تامین کنیم.

علم و دانش در راستای حل مشکل مردم

معاون وزیر بهداشت گفت : تمام تحقیقات علمی و پژوهشی کشور باید به سمتی سوق داده شود که در راستای حل مشکل مردم باشد.

وی ادامه داد: در دانشگاه نسل چهارم برای مردم و حل مشکلات آنها اهمیت زیادی قائل هستند و ما هم باید در راستای تحقق دانشگاه نسل چهارم حرکت کنیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: تمام تلاش ما باید به گونه‌ای باشد که علم را متناسب با زمان خودش بیاموزیم و در حال حاضر باید در راستای علوم جدید همانند هوش مصنوعی و ژن درمانی حرکت کنیم.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما