وضعیت کسب‌وکارها در آینده نزدیک چگونه خواهد بود؟

اقتصاد 100-مجمع جهانی اقتصاد در بررسی آینده کسب‌وکارهای آنلاین به این نتیجه رسیده که پذیرش فناوری در پنج سال آینده هم‌چنان یک محرک کلیدی برای تحول کسب و کار محسوب خواهد شد.

وضعیت کسب‌وکارها در آینده نزدیک چگونه خواهد بود؟

برآیند روندهای اقتصادی، بهداشتی و ژئوپلیتیکی در سال جاری نتایجی متفاوت برای بازارهای کار جهان نشان می‌دهد.

 در واقع در شرایطی که کشورهای پردرآمد در ماه‌های اخیر شاهد بازار کار پررونقی بوده‌اند؛ کشورهای کم‌درآمد هم‌چنان با رکود و بیکاری بالا- حتی در قیاس با زمان قبل از همه‌گیری کووید-19 دست به گریبان هستند و انتظار می‌رود این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

در سطح شخصی نیز برآیند روندهای مختلف دخیل در بازار کار نتایج متفاوتی را حاصل آورده است- که نتایجش را می‌توان در سطح پایین‌تر اشتغال زنان و کارگران ساده و بی‌مهارت و بی‌تحصیلات مشاهده کرد.

هم‌زمان، شاهد کاهش مستمر قدرت خرید و دستمزدهای واقعی- در نتیجه بحران افزایش هزینه‌های زندگی- هستیم و تغییر انتظارات کارگران و نگرانی‌های موجود در مورد کیفیت کار دارد در سطح جهان به یک موضوع مهم و برجسته تبدیل می‌شود.

این‌ها همه یعنی موضوع کار و کارگر و وضعیت اقتصادی کارگران یکی از مهم‌ترین موضوعات در ماه‌ها و سال‌های آینده نزدیک خواهد بود.

در این گزارش که بر اساس نظرسنجی از 803 شرکت از ۴۵ اقتصاد مختلف و بیش از 11.3 میلیون کارگر این شرکت‌ها به انجام رسیده، روندهای کلان و روندهای تکنولوژیک و تأثیر آن‌ها بر مهارت‌ها و استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مشاغل در بازه زمانی ۲۰۲۳ تا پایان ۲۰۲۷ مورد بررسی قرار گرفته است.

پذیرش فناوری در پنج سال آینده هم‌چنان یک محرک کلیدی برای تحول کسب و کار محسوب خواهد شد.

دیگر روندهایی که تأثیر زیادی در رشد و پیشرفت می‌توانند داشته باشند، روندهای کلان اقتصادی از قبیل افزایش مستمر هزینه زندگی و رشد آهسته و ناکافی اقتصادی هستند.

ششمین روند کلان تاثیرگذار در مسیر تحول و توسعه نیز سرمایه‌گذاری‌های مختلف در مسیر گذار سبز می‌توانند باشند و بعد از آن هم کمبود عرضه و توقعات اجتماعی و زیست‌محیطی مصرف‌کنندگان.

\با این حال بیشترین تأثیرات در زمینه ایجاد شغل و تخریب از روندهای زیست‌محیطی، تکنولوژیک و اقتصادی ریشه می‌گیرند.

منبع:اعتماد آنلاین

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما