قابلیت دوبله ویدیوها به یوتیوب اضافه می‌شود

اقتصاد ۱۰۰ - قابلیت دوبله ویدیوها، جدیدترین امکاناتی است که یوتیوب در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار خواهد داد تا بتوانند مخاطبانی از سراسر جهان با زبان‌های مختلف پیدا کنند.

قابلیت دوبله ویدیوها به یوتیوب اضافه می‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، 

بسیاری از کاربران یوتیوب، ترجیح می‌دهند ویدیوهایی با زبان مادری خودشان را ببینند. این سایت میزبانی ویدیو، حالا از قابلیت جدیدی رونمایی کرده که به خالقین محتوا اجازه می‌دهد یک ترک صوتی جدید را به صدای پیش‌فرض ویدیوی خود اضافه کرده و ویدیوهای دوبله شده به چند زبان را در یوتیوب منتشر کنند. این شرکت طی چند سال گذشته در حال آزمایش این ویژگی به‌صورت خیلی محدود بود، اما حالا با تعداد نفرات بیشتری در حال تست این قابلیت است که به‌نظر می‌رسد به‌زودی در دسترس کلیه کاربران قرار خواهد گرفت.

ویدیوهای دوبله شده، بازدیدها را به‌طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهد

یوتیوب از قابلیت جدیدی پرده‌برداری کرده که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از آن به‌عنوان ابزاری برای رشد بازدیدکنندگان خود از سراسر جهان استفاده کنند. در آزمایش‌های اولیه آن ۳،۵۰۰ ویدیو با بیش از ۴۰ زبان جهانی منتشر شده و روزانه ۲ میلیون بار ویدیوهای دوبله شده در ماه ژانویه ۲۰۲۳ دیده شده است. تولیدکنندگان محتوایی که از این ویژگی آزمایشی استفاده کرده‌اند، دریافته‌اند که مدت زمان مشاهده ویدیوهای آن‌ها در زبان دیگر، حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

قابلیت دوبله ویدیوها در یوتیوب

یکی از افرادی که از قابلیت آپلود ویدیوهای چندزبانه یوتیوب استفاده کرده، یک یوتیوبر به‌نام MrBeast با بیش از ۱۳۰ میلیون مشترک از سراسر جهان است. او چندین کانال در ۱۱ زبان مختلف دنیا دارد مدیریت آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. در صورتی که اگر تنها یک کانال داشت که ویدیوهایش به چند زبان زنده دنیا دوبله می‌شدند، کار بسیار آسان‌تر بود. به‌لطف این ویژگی کاربران می‌توانند روی هر ویدیویی که دوست دارند ببینند، کلیک می‌کنند و به‌سادگی زبان صوتی آن را به زبان دلخواه خود تغییر می‌دهند.

اما پس از اینکه کاربر برای نخستین بار زبان ویدیو را به زبان مورد نظر خودش تغییر می‌دهد، یوتیوب آن را به زبان پیش‌فرض تمام ویدیوهای دوبله شده انتخاب می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند به‌دنبال ویدیوهایی که به زبان مورد نظر آن‌ها دوبله شده، جستجو کنند.

یوتیوب هنوز اطلاعاتی از تاریخ در دسترس عموم قرار گرفتن قابلیت دوبله ویدیوها را ارائه نکرده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما