تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد / نبود مشتری بازار را بهم ریخت !

اقتصاد 100-قیمت خودروها در روزهای اخیر و متاثر از نامه شورای رقابت و افت قیمت مونتاژی‌ها، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته و نرخ‌ها به زمستان سال بازگشته است.

تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد / نبود مشتری بازار را بهم ریخت !

بررسی بازار خودرو نشان می دهد طی روزهای گذشته بازار در رکودی عمیق به سر می برد و خودروهای ۲ تا سه میلیارد تومانی به هیچ عنوان خرید و فروش نمی شود.

ریزش قیمت خودروهای مونتاژی به دلیل نامه شورای رقابت و همچنین رکود حاکم بر بازار سبب شده تا شاهد بازگشت قیمت‌ها به نرخ‌های بهمن پارسال باشیم.

بر این اساس یک دستگاه تیگوان کارکرده مدل ۲۰۱۷ که تا ماه قبل ۶.۳ میلیارد تومان قیمت داشت، امروز به کمتر از ۵.۳ میلیارد تومان رسیده است. همچنین سانتافه کارکرده مدل ۲۰۱۷ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت تجربه کرده است.

همچنین فعالان بازار خودرو معتقد هستند چنانچه خودروهای وارداتی راهی بازار شوند، ضمن کاهش هیجان و التهاب بازار، بر کاهش بیش از پیش قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد شد.

یکی از دلایل بالا رفتن قیمت‌ها در سال‌های اخیر، تغییر ماهیت خودرو از یک کالای مصرفی به سرمایه‌ای بود، اما اکنون و با شرایطی که مشاهده می‌شود، به‌تدریج شاهد خروج خودروهای موجود در پارکینگ‌ها به سمت بازار و ریزش قیمت‌ها خواهیم بود، حتی اگر دلار بازار آزاد در همین محدوده باقی بماند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما