آغاز ثبت نام یارانه جدید برای این دهک ها + آدرس و جزئیات

نحوه ثبت نام یارانه جدید برای دهک‌های کم درآمد را در ادامه بخوانید.

آغاز ثبت نام یارانه جدید برای این دهک ها + آدرس و جزئیات
معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به برنامه دولت برای اشتغال افراد کم درآمد گفت: در راستای تشویق کارآفرینان در به کارگیری کارگران سه دهک کم درآمد حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال توسط دولت پرداخت می‌شود.

یارانه جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

واریز یارانه 2 میلیون تومانی در قالب عیدانه | یارانه دولت برای خرید آجیل و مایحتاج عید نوروز

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.​

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار درباره برنامه اشتغالی سال 1402 گفت: یکی از برنامه هایی که به صورت جدی دنبال می کنیم برنامه اشتغال سه دهک کم درآمد است، حسب تصمیم هیأت دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، در نظر دارد طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی را اجرا کند.

وی با بیان اینکه در راستای تشویق کارآفرینان در بکارگیری کارگران سه دهک کم درآمد حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال توسط دولت پرداخت می‌شود افزود: کارگرانی که در دهک‌های کم‌درآمد جامعه قرار دارند و تعداد اعضای خانوار آنها 4 نفر و بیشتر باشند در صورتی که تحت پوشش سازمان حمایتی بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی (ره) نباشند و اگر کارفرمایی در کشور وی را بکار گیرد در مرحله اول تا یکسال حق بیمه سهم کارفرما از سوی دولت پرداخت می‌شود که البته ممکن است در مرحله بعدی تا دو سال هم تمدید شود.

بیرانوندبیان کرد:این طرح که به منظورکمک به معیشت و اشتغال افراد کم‌درآمد است از اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه در 10 استان شروع شده و از سال 1402 به صورت سراسری اجرا می‌شود و منابع آن نیز از محل منابع داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می‌شود.

معاون اشتغال وزارت کار هدف از اجرای این طرح را کاهش بیکاری در مناطق محروم با به کارگیری افراد کم درآمد خواند و گفت: برای اینکه کارگران از مزایای استفاده از این طرح در دولت باخبر شوند باید در سایت وزارت تعاون؛کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی که در سایت وزارت تعاون ثبت‌نام می‌کنند باید سوابق شغلی، تجربیات و مشخصات خود را ذکر کنند و کارآفرینان از روی این سایت این افراد را اگر انتخاب کنند تا یکسال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می‌شوند و این تشویقی برای بکارگیری افراد کم‌درآمد سه دهک پایین جامعه توسط کارفرمایان کشور است.

کریمی بیرانوند شرط استفاده از این طرح را افرادی که در دهک های کم درآمد و یک تا سه قرار دارند ولی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و بیمه پردازی ندارند مشمول می شوند.

وی با بیان اینکه حق بیمه سهم کارفرما 23 درصد حقوق پایه است که در این طرح در ازای بکارگیری افراد کم درآمد از سه دهک پایین جامعه توسط وزارت کار پرداخت می‌شود بیان کرد: کارجویانی که در سه دهک اول درآمدی قرار دارند و تحت پوشش نهادهای حمایت نمی‌باشند، با ثبت‌نام در سامانه moshavegh.mcls.gov.ir و پس از استعلام از سامانه رفاه ایرانیان و احراز شرایط، در صورت جذب و اشتغال در بنگاه اقتصادی (بخش‌های خصوصی و تعاونی) از حمایت دولت با پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال بهره‌مند خواهند شد

 
 
 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز