پیش‌بینی بورس تهران در آخرین هفته سال 1401

روند شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر پرنوسان بود.

پیش‌بینی بورس تهران در آخرین هفته سال 1401

تنها 6 روز کاری تا پایان سال 1401 باقی مانده است. آیا همانند سال‌های گذشته بازار سال را صعودی به پایان می‌برد؟

روند شاخص کل  بورس تهران  در هفته اخیر پرنوسان بود. در روز شنبه شاخص ریزش 33 هزار واحدی را پشت سر گذاشت و وارد کانال 1.7 میلیونی شد. شاخص در روز یکشنبه 7 هزار واحد رشد کرد و روز دوشنبه شاخص بار دیگر ریزش کرد و کاهش 10 هزار واحدی داشت. روز سه‌شنبه شاخص جهش کرد و با صعود 31 هزار و 942 واحدی به کانال 1.8 میلیونی برگشت. 

شاخص کل در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته 4 هزار و 160 واحد پائین‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص  بورس  منفی 2 دهم درصد شود.  شاخص هم وزن  نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 7 هزار و 785 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 1.5 درصدی را ثبت کرد.

بورس

این هفته علاوه بر افت شاخص‌ کل، روند خروج پول حقیقی نیز تداوم شد و در 3 روز ابتدایی هفته شاهد خروج  پول حقیقی  از بازار بودیم. اما روز سه‌شنبه و همسو با رشد شاخص‌ها، 340 میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شد. در مجموع کل هفته، 942 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. 

همچنین در این هفته نیز ارزش معاملات خرد نسبت به هفته پیشین افت 34 درصدی را ثبت کرد و به ارقام پائین‌تری تنزل کرد، اما روز سه‌شنبه  ارزش معاملات  خرد به محدوده 9 هزار میلیارد تومانی برگشت و شاهد رونق نسبی در بازار بودیم. 

بدین ترتیب شاخص در پایان هفته توانست به کانال 1.8 میلیونی برگردد. ناظران خوشبین معتقدند بورس همانند الگوی سالیان گذشته در اسفند ماه روند صعودی خواهد شد و ریزش‌های بازار اصلاح کوتاه مدت و نوسان‌های روزمره بازار هستند. در مقابل ناظران بدبین معتقدند خروج پول حقیقی در 7 روز پیاپی نشانه انتظارات منفی معامله‌گران است و بازار سقف شاخص را در حدود یک میلیون و 800 هزار واحد می‌بیند. 

در این میان می‌توان ادعا کرد که مرز 1.8 میلیونی برای اهالی بازار مرز روانی مهمی است. بازگشت شاخص به کانال 1.8 میلیونی می‌تواند سیگنال مثبتی برای آخرین روزهای معاملاتی بازار باشد.  

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز