خاندوزی: نیم دیگر سهام عدالت تا انتهای امسال یا ابتدای سال بعد واریز می‌شود !

وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کرد: این واریزی نیمی از سود سهام عدالت 1401 شرکت ها است و نیمی دیگر تا انتهای امسال یا ابتدای سال بعد پرداخت می شود.

خاندوزی: نیم دیگر سهام عدالت تا انتهای امسال یا ابتدای سال بعد واریز می‌شود !

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دیروز که پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها اغاز شد، برای برخی خانوارها به ازای هر نفر 532هزار تومان و برای برخی خانوارها 600هزار تومان به ازای هر نفر واریز شد.

وی ادامه داد: امروز پرداخت بانک های رفاه، سپه، دِی، سامان، رسالت و برخی دیگر از بانک ها به اتمام رسیدند و برخی دیگر نیز روز 5شنبه و شنبه تا اتمام کامل سود سهام عدالت ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد افزود: این نیمی از سود سهام عدالت 1401 شرکت ها است و نیمی دیگر تا انتهای امسال یا ابتدای سال بعد پرداخت می شود.

خاندوزی مطرح کرد: خبر امیدوارکننده در حوزه بانکی کشور این است که با توجه به اینکه نارضایتی های زیادی در مورد سقف تسهیلات بانک ها وجود داشت دولت مصوب کرد که رقم 35هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانکهای دولتی از محل سهامی که دولت از شرکتهای دولتی در اختیار داشت بزودی صورت بگیرد و برای تمام بانکهای دولتی افزایش سرمایه مصوب شد و طور خاص برای اولین بار در دهه های اخیر جز دو بانک ملی و سپه که همچنان با استاندارد کفایت سرمایه فاصله دارند، تمام بانکهای دولتی بر پایه مصوبه امروز کفایت مالی 8 درصد را بر پایه صورتهای مالی سال 1400خودشان خواهند داشت تا هم در توان تسهیلات دهی به داخل و هم مراودات بین المللی خودشان از کفایت نسبت کفایت سرمایه 8درصد استفاده کنند و اتفاقی خوب در هفته ها و ماههای آینده رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد: بعد از سالها به جایی میرسیم که تمام بانکهای دولتی جز ملی و سپه استاندارد کفایت سرمایه 8درصد را حائز خواهند بود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما