خبر خوش وزیر راه و شهرسازی / باید برای ساخت خانه با سرعت بیشتری عمل کنیم !

بذر پاش گفت: در برخی از شهرها هنوز درصددیم که زمین را فراهم کنیم و طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید، همه‌ دستگاه‌ها موظفند زمین در اختیار بگذارند و هر جا که راه وشهرسازی مناسب دانست برای اجرای طرح با سرعت انجام می‌شود.

خبر خوش وزیر راه و شهرسازی / باید برای ساخت خانه با سرعت بیشتری عمل کنیم !

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدل جدید در طرح نهضت ملی مسکن ، واگذاری زمین و احداث واحدهای یک طبقه است، گفت: عقب‌ماندگی‌های زیادی در سالهای قبل بوده که سریع باید جبران کنیم و سالانه ساخت یک میلیون مسکن نیاز است که در قانون مجلس نیز آمده است.

"مهر‌داد بذرپاش" وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرستان طبس ‌در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مدل جدید در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، واگذاری زمین و احداث واحدهای یک طبقه است که به الگوی ایرانی اسلامی نزدیک‌تر است.

وی گفت: واگذاری زمین و احداث واحدهای یک طبقه را در دستور کار قرار دادیم و در همه‌ی شهرها آغاز کردیم.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به الصاق وام بانکی به زمین گفت: در فاز اول شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر انجام شده و در روزهای آینده واگذاری زمین آغاز می‌شود که زمین‌ها آماده و تحویل آغاز می‌شود.

بذر پاش افزود: در برخی از شهرها هنوز درصددیم که زمین را فراهم کنیم و طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید، همه‌ دستگاه‌ها موظفند زمین در اختیار بگذارند و هر جا که راه وشهرسازی مناسب دانست برای اجرای طرح با سرعت انجام می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن چند مدل را دنبال می‌کنیم، گفت: در این روش با واگذاری زمین رایگان و تسهیلات بانکی و آورده متقاضی خانه ساخته می‌شود.

بذرپاش افزود: همچنین طرح نهضت ملی نیز در شهرهای جدید صورت می‌گیرد که حدود ۳۰۰ هزار نفر هموطنان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: از روز شنبه به همه بانک‌های کشور فراخوان دادیم و هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند که تعداد قابل توجهی از تعهدات را بر عهده بگیرند و آورده‌ای که بر عهده بانک‌ها بوده، سریعتر تامین کنند و وارد اجرا شویم.

بذرپاش گفت: همچنین در خودمالکی در شهرداری‌ها، در شهرها و محدوده‌های شهرها، مکانیزم‌های تشویقی قرار دادیم که در هفته‌های آینده اعلام می‌شود تا به رونق ساخت‌و‌ساز در بافت فرسوده و سایر بخش‌ها و شهرها کمک شود.

وزیر راه وشهرسازی گفت: برای اتمام واحدهای مسکن مهر نیز تعداد قابل توجهی از تعهدات مسکن مهر باقی مانده که در تلاشیم از صندوق ملی مسکن تامین اعتبار شود.

وی افزود: در این راستا، واحدهایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشتند در اولویت هستند که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال بخش اعظمی تحویل هموطنانمان شود.

بذرپاش گفت: عقب‌ماندگی‌های زیادی در سالهای قبل بوده که سریع باید جبران کنیم و سالانه ساخت یک میلیون مسکن نیاز جامعه است که در قانون مصوبات مجلس شورای اسلامی نیز آمده است.

مهرداد بذرپاش در نخستین سفر از دور دومین سفرهای استانی امروز پنج شنبه ۲۴ آذرماه در بدو ورود به استان خراسان جنوبی، در گلزار شهدای شهرستان طبس حضور یافت و با ذکر فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در این سفر علاوه بر آغاز عملیات اجرایی و آماده‌سازی ۳۵۰ هکتاری طبس، برنامه تحویل کلید یک واحد مسکونی از پروژه ۳۸۸ واحدی، حضور در راهدارخانه ثمن شاهی در حاشیه بیرجند و بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی و رفع چهارنقطه پرحادثه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز