قیمت این شیرینی ها سر به فلک کشید / هر کیلو دانمارکی چند ؟!

هر ساله در آستانه شب یلدا تقاضا برای خرید شیرینی افزایش می یابد و با توجه به عدم اعمال قیمت دستوری در این حوزه، احتمال گرانی شیرینی وجود داشت اما بررسی ها حکایت از ثبات نسبی قیمت دارد.

قیمت این شیرینی ها سر به فلک کشید / هر کیلو دانمارکی چند ؟!

هر ساله با نزدیک شدن به شب یلدا، تقاضا برای خرید شیرینی افزایش می‌یابد و با توجه به شرایط حاکم، احتمال رشد قیمتی در این ایام وجود دارد. بر همین اساس نیز بررسی قیمت این گروه کالایی نشان می‌دهد که قیمت شیرینی نسبت به قبل تغییر خاصی نداشته است.

علی بهره مند رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در مورد قیمت شیرینی گفته است که از سال گذشته اتحادیه برای شیرینی قیمت دستوری تعیین نمی‌کند و از این رو عرضه و تقاضا در بازار تعیین کننده قیمت هستند. اما از آنجا که قیمت مواد اولیه (روغن، شکر و آرد) افزایش نیافته افزایش قیمتی در شب یلدا نخواهیم داشت.

وی تصریح کرده است که قیمت یک کیلوگرم شیرینی خشک در محدوده ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و شیرینی تر هم از کیلویی ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است که این قیمت‌ها در شب یلدا گران نخواهد شد.

در همین راستا بررسی‌ها از بازار نیز حکایت از آن دارد که قیمت‌ها اگرچه در مناطق مختلف بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان تفاوت قیمتی دارند اما به گفته قنادان با توجه به عدم تغییر قیمت مواد اولیه، احتمال افزایش قیمت در شب یلدا بعید است.

بر همین اساس متوسط قیمت هر یک کیلوگرم شیرینی زبان ۱۰۵ تا ۱۳۵ هزار تومان، شیرینی دانمارکی ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، کیک یزدی ۷۵ تا ۹۰ هزار تومان، مربایی ۱۱۵ هزار تومان، بهشتی ۱۰۹ هزار تومان، کلمپه ۷۰ هزار تومان، کشمشی ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، نخودچی ۱۸۰ هزار تومان، پاپیونی ۱۳۰ هزار تومان و برنجی ۱۸۵ هزار تومان است.

همچنین متوسط قیمت هر یک کیلوگرم شیرینی خامه‌ای ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان، لطیفه ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان، رولت ۱۲۵ تا ۱۴۵ هزار تومان، ناپلئونی ۱۲۵ هزار تومان و چیزکیک ۱۱۰ هزار تومان است.

باید اشاره شود که قیمت‌ها در مناطق شمالی با جنوبی متفاوت است و در جدول زیر میانگین قیمتی ذکر شده است.

میانگین قیمت شیرینی تر و خشک

شیرینی متوسط قیمت (تومان)
زبان ۱۰۵ تا ۱۳۵ هزار تومان
دانمارکی ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان
کیک یزدی ۷۵ تا ۹۰ هزار تومان
مربایی ۱۱۵ هزار تومان
بهشتی ۱۰۹ هزار تومان
کلمپه ۷۰ هزار تومان
کشمشی ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار تومان
نخودچی ۱۸۰ هزار تومان
برنجی ۱۸۵ هزار تومان
خامه‌ای ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان
لطیفه ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان
رولت ۱۲۵ تا ۱۴۵ هزار تومان
ناپلئونی ۱۲۵ هزار تومان
چیزکیک ۱۱۰ هزار تومان

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز