پرفروش ترین خودرو ایرانی در یک سال گذشته

اقتصاد 100- پژو 206 در یک سال گذشته بیشترین معاملات را در بازار ایران داشته‌ است. فروشنده‌ها عمدتا این خودرو ایرانی را با محصول به روزتر ایران‌خودرو یعنی 207 جایگزین کرده‌اند.

پرفروش ترین خودرو ایرانی در یک سال گذشته

در یک سال گذشته بازار خودرو ایران با تغییرات جدی مواجه شده‌است. این موضوع تحت تاثیر توقف تولید برخی خودروها مانند 206، تغییر موتور 207 برای ارزان سازی آن و ورود خودروهای مونتاژی جدید در بازار بوده است. با تولید خودرو 207 با موتور تیو 3 عملا جایگزین پژو 206 شد. بنابراین میزان فروش خودروهای 206 با موتورهای تیو 3 افزایش یافت و عمدتا خریداران خودرو 207، کوییک اتوماتیک و … را جایگزین کردند.

قیمت خودرو ایرانی پژو 206 در خرداد 1403

در حال حاضر قیمت پژو 206 مدل 1402 در بازار حدود 600 میلیون تومان است، در حالی که پژو 207 تیو 3 حدود 630 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. به همین دلیل افرادی که در یک سال گذشته 206 داشته‌ و  از طرف دیگر به دنبال خودرویی با ظاهر به روزترند، سراغ 207 رفته‌اند. تفاوت قیمت این دو خودرو بسیار کم است، به همین دلیل این جایگزینی هزینه زیادی را روی دست مصرف‌کنندگان نگذاشته است.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که فروشنده‌های 206 به دنبال آن رفته‌اند، خرید خودروی کوییک اتوماتیک بوده‌ است. عمدتا 206 سوارها به دنبال خودرویی کوچک هستند. به همین دلیل کوییک اتومات جایگزین خوبی برای آنها محسوب می‌شود، چراکه از نظر قیمت تفاوت چندانی ندارند. به عبارت دیگر قیمت کوییک اتوماتیک صفر حدود 550 میلیون تومان است. از این رو افرادی که خودروی 206 مدل 1402 داشتند به راحتی توانسته‌اند خودروی کوییک اتومات را جایگزین کنند.

البته در سال جاری خودروی اطلس نیز با ظاهری جذاب‌تر از کوییک وارد بازار شده‌است. با توجه به اینکه قیمت این خودرو نیز کمی بالاتر از کوئیک است و در همان محدوده قیمت 206 معامله می‌شود در سال جاری جزو خودروهای پرمتقاضی این رده قیمتی خواهد بود.

در یک سال گذشته قیمت خودرو با نوسان زیادی روبرو شده‌است. اما این تغییر قیمت برای خودروهای گرانتر بیشتر بوده، به همین دلیل بیشترین معامله خودرو شامل رده پایین‌های بازار ثبت شده است.

منبع:کاماپرس

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما