صاحبخانه های خوب تشویق می‌شوند

اقتصاد 100- دیروز احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از ارائه لایحه ساماندهی اجاره‌بها به مجلس خبر داد و گفت:لایحه ساماندهی اجاره‌بها با فوریت به مجلس ارسال شد. همین روزها منتظر هستیم شورای نگهبان مصوبه نهایی لایحه مذکور را قبل از شروع فصل نقل و انتقالات به دولت ارسال کند. در این قانون ظرفیت‌های خوبی ازجمله اعمال مشوق برای موجرانی که اجاره‌بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند درنظر گرفته شده است و بالعکس موجرانی که از حد مشخص شده بیشتر اجاره‌بها بگیرند محکوم خواهند شد.

صاحبخانه های خوب تشویق می‌شوند

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز با بیان اینکه سهم بافت فرسوده شهری در ساخت‌وساز شهری به ۲۱.۸درصد رسید، گفت: نوسازی بیش از ۲۶۰هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

در خبری دیگر از اقتصاد ایران امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از احیای ۴هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال خبر داد و گفت: در ۲سال گذشته با احیای ۸هزارو۴۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی، ۱۹۵هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم جدید ایجاد و ۲۵۰همت از سرمایه‌های مردم احیا شد.برنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی برای سال۱۴۰۳ احیای ۴هزار واحد جدید است.

علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران ایران نیز با انتقاد از سیاست‌های گذشته گفت: بازارهای صادراتی که سال‌ها پیش با زحمت آماده کرده بودیم را به‌دلیل عدم‌مدیریت در تولید، برداشت و صادرات دو دستی تقدیم افغانستان و برخی کشورهای دیگر کردیم.

منبع:بانک اول

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما