سود 345 میلیونی در انتظار خریداران این خودرو

اقتصاد 100- طبق آخرین اخبار خودرو، گروه خودروسازی سایپا در اواخر سال ۱۴۰۲ توانست مجوز فروش برخی از محصولات خود در سامانه یکپارچه فروش خودرو را در فروردین ماه ۱۴۰۳ دریافت کند. طبق جدیدترین اطلاعیه فروش این شرکت به‌مناسبت عید سعید فطر ‌که از ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز شده بود و مدتی بعد لغو و به زمان دیگری موکول شد، قرار بود تا ۴ محصول سایپا به‌صورت فروش قطعی و پیش فروش عرضه شوند.

سود 345 میلیونی در انتظار خریداران این خودرو

اختلاف فاحش قیمت کارخانه و بازار خودروهای سایپا

یکی از نکات قابل توجه در زمینه فروش محصولات سایپا در سال جدید این است که این شرکت با وجود بلاتکلیفی قیمت کارخانه محصولات داخلی در سال جدید، اقدام به برگزاری این طرح فروش کرده بود و سپس آن را لغو کرد که پیش‌بینی می‌شود اختلاف قیمت فعلی خودروهای این شرکت با احتساب نرخ درب کارخانه در سال گذشته بوده و در هفته‌های پیش رو شاهد افزایش قیمت بیشتری خواهیم بود.

در ادامه جدول اختلاف قیمت خودروهای سایپا از کارخانه تا بازار را مشاهده فرمایید:

نام محصول قیمت درب کارخانه قیمت بازار  اختلاف قیمت
ساینا S 336 میلیون تومان 456 میلیون تومان 120 میلیون تومان
کوییک S 295 میلیون تومان 447 میلیون تومان 152 میلیون تومان
کوییک GXR 380 میلیون تومان 468 میلیون تومان 88 میلیون تومان
اطلس G 405 میلیون تومان 609 میلیون تومان 204 میلیون تومان
شاهین G 435 میلیون تومان 780 میلیون تومان 345 میلیون تومان
شاهین G اتوماتیک 649 میلیون تومان 880 میلیون تومان 233 میلیون تومان
 

طبق جدول فوق، اختلاف قیمت در دسته محصولات اقتصادی سایپا یعنی ساینا S، کوییک S و کوییک GXR تا حدودی کمتر از خودروهای رده‌بالاتر این شرکت است و در بیشترین اختلاف قیمتی ممکن به 152 میلیون تومان برای خودرو کوییک S می‌رسد.

اطلس یکی از جدیدترین محصولات این شرکت به‌شمار می‌رود که با وجود اعتراضات در مورد سیاست قیمت‌گذاری آن، باز هم تقاضای بسیاری برای این خودرو وجود داشته و اختلاف 204 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار دارد. اما شاهین G دنده دستی با رشد عجیبی در بازار همراه بوده است. این محصول در اسفند سال گذشته با نرخ حدودی 660 میلیون تومانی در بازار معامله می‌شد که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، با صعود عجیبی همراه شد و هم‌اکنون با قیمت 780 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. این موضوع باعث شده رانت 345 میلیون تومانی در انتظار خریداران شاهین باشد. شاهین G اتوماتیک هم نسخه جدید شاهین است که با گیربکس CVT کم‌دردسر در بازار عرضه شده و قیمت معقول‌تری نسبت به دیگر محصولات این شرکت دارد. با این حال باز هم اختلاف قیمت کارخانه تا بازار این محصول نیز به 233 میلیون تومان می‌رسد که در نوع خود رقم زیادی محسوب می‌شود.

منبع:فر دانیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما