پیش بینی مثبت برای ارزهای دیجیتال / قیمت بیت کوین بالا می رود؟

اقتصاد 100- بازار ارزهای دیجیتال، یا به طور معمول با عنوان بازار ارزهای رمزنگاری شده یا بازار ارزهای کریپتوگرافی، یک بازار جهانی است که ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و دیگر ارزها تجارت می‌کنند. این بازار بر اساس فناوری زنجیره‌بلوک عمل می‌کند که معمولاً تحت عنوان تکنولوژی بلاکچین شناخته می‌شود. عوامل مختلفی نظیر عرضه و تقاضا، رویدادهای بازار، و اقدامات برون‌سپاری، تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال در این بازار دارند.

پیش بینی مثبت برای ارزهای دیجیتال / قیمت بیت کوین بالا می رود؟

گزارش بلومبرگ از نظرسنجی جدید دویچه‌بانک نشان می‌دهد که مردم نگران آینده‌ی باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان هستند و معتقدند که نرخ بیت‌ کوین تا پایان سال به‌شدت کاهش خواهد یافت.

حدود ۳٬۶۰۰ نفر در نظرسنجی ماه مارس (اسفند و فروردین) شرکت کردند و ۱ درصد از آنها فکر می‌کنند که صنعت رمزارز صنعتی زودگذر است و در آینده از تب‌و‌تاب خواهد افتاد. از بین شرکت‌کنندگان، تنها ۱۰ درصد معتقد بودند که نرخ بیت‌ کوین از ۶۹٬۰۰۰ به ۷۵٬۰۰۰ دلار خواهد رسید و رکورد بیشترین نرخ که در ماه گذشته اتفاق افتاد، خواهد شکست.

یک‌سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی دویچه‌بانک بر این باور بودند که نرخ بیت‌‌ کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۲۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید. بعد از سقوط صرافی FTX که در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) اتفاق افتاد، چنین افت شدیدی در قیمت بیت‌ کوین رخ نداده است.

در ماه ژانویه (دی و بهمن)، ۳۶ درصد افراد نظرشان به رمزارز منفی بود؛ اما این تعداد در ماه مارس به ۳۳ درصد کاهش یافت. به‌نظر می‌رسد از میزان بدبینی افراد به رمزرارزها کاسته شده است و این بازار با تعداد بیشتر از افرادی روبه‌رو خواهد شد که معتقدند رمزارز معتبر و باارزش است.

در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲)، کمتر از ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که فکر می‌کنند ارزهای دیجیتال روش معامله و دارایی بسیار مهمی به‌حساب می‌آیند. این آمار در ماه مارس (اسفند و فروردین) به ۵۲ درصد رسید.

شبکه‌ی بلاک‌‌چین بیت‌ کوین برای اینکه تعداد بیت‌‌کوین‌های در‌گردش را زیر سقف ۲۱ میلیون نگه‌ دارد، فرآیند هاوینگ یا نصف‌شدن را انجام می‌دهد و تحلیلگران معتقدند با فرآیند نصف‌‌شدن در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت)، ارزش بیت‌‌کوین افزایش خواهد یافت.

افزایش ارزش بیت‌‌کوین در سال ۲۰۲۰ بعد از فرآیند هاوینگ رخ داد. ارزش این رمزارز در زمان فرآیند هاوینگ به ۱۰٬۰۰۰ دلار رسید و در اواسط سال ۲۰۲۱ تا ۶۰٬۰۰۰ دلار افزایش یافت.

منبع:تیترکوتاه

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما