فوری؛ یارانه معیشتی سه دهک اول با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد/ شارژ ۹۱۰ هزار تومان یارانه معیشتی تک نفره

اقتصاد 100- نزدیک به دو ماه پیش در فروردین ماه تصمیم گرفته شد هر ماه در تاریخ ۲۰ برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مستمری واریز شود

فوری؛ یارانه معیشتی سه دهک اول با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد/ شارژ ۹۱۰ هزار تومان یارانه معیشتی تک نفره

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است یارانه معیشتی از بهمن ماه ۲۵ و ۳۰ ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی هفت دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت در ادامه به خبر جدید درباره یارانه معیشتی در اندیشه قرن می پردازیم

نزدیک به دو ماه پیش در فروردین ماه تصمیم گرفته شد هر ماه در تاریخ ۲۰ برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مستمری واریز شود

در فروردین ماه هم طبق ۲ ماه قبل در ۲۰ این ماه مستمری مددجویان این دو نهاد واریز خواهد شد.

مبلغ جدید مستمری مددجویان با افزایش ۳۰ درصدی همراه است.

خانواده یک نفره نزدیک به ۹۱۰ هزار تومان دریافت می کند.

خانواده دو نفره نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و خانواده ۳ نفره نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

خانواده ۴ نفره نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره نزدیک به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال جدید مستمری می گیرد./ منیبان

بهمن ماه سال ۱۴۰۲ خبر افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد منتشر شد و این خبر در سال جدید تایید شد.

یارانه معیشتی-زمان واریز مستمری بهزیستی بانک رفاه در فروردین ۱۴۰۳
براساس روال همیشه زمان واریز مستمری بهزیستی بانک رفاه در فروردین ۱۴۰۳ از بیستم فروردین ماه براساس حروف الفبا آغاز می شود.

مبلغ واریز مستمری بهزیستی بانک رفاه در فروردین ۱۴۰۳

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

مستمری ماهانه خانواده های تک نفر: ۷۷۰ هزار تومان + ۳۰ درصد = ۱,۰۰۱,۰۰۰ واریزی در سال ۱۴۰۳

مستمری ماهانه خانواده‌ های ۲ نفره:

یک میلیون ۹۰ هزار تومان + ۳۰ درصد = ۱,۴۱۷,۰۰۰

مستمری ماهانه خانواده‌ های سه نفره:

یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان + ۳۰ درصد = ۱,۹۸۲,۵۰۰

مستمری ماهانه خانواده‌ های چهار نفره:

یک میلیون و ۹۶۰ + ۳۰ درصد = ۲,۵۴۸,۰۰۰

مستمری ماهانه خانواده های پنج نفره و بیشتر:

۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان + ۳۰ درصد =   ۳,۱۳۳,۰۰۰

یارانه معیشتی-زمان واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳
بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها،  یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود. براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ مطابق تاریخ واریزی ماه‌های قبل پرداخت می‌شود و شارژ سومین کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی نیز ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل انجام می‌شود.

بنابراین زمان واریز یارانه فروردین ۱۴۰۳ ۲۵ الی ۳۰ خواهد بود.

یارانه معیشتی| از کجا بفهمیم که دهک چندم هستیم؟
«دهک درآمدی» عبارتی است که شاید تا پیش از عملیاتی‌شدن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در فضای دانشگاهی و در مقالات اقتصادی به کار برده می‌شد، اما با شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸، این عبارت وارد فضای رسانه‌ای کشور و موجب طرح این سوال در میان بسیاری از قشرهای جامعه شد که در کدام دهک یا به اصطلاح روزهای پیش از آغاز این طرح، در کدام خوشه قرار می‌گیرند؟ شما هم اکنون با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی  «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانید از دهک خود مطلع شوید. همچنین در همین سایت، می‌توانید به دهک خود اعتراض کنید تا بررسی شود.

شیوه استعلام میزان اعتبار کالابرگ

بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک، اعتبار یارانه برای همه یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم واریز شده و می‌توانند با مراجعه به ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خرد، خرید کالاها را انجام دهند. این خانواده‌ها با مراجعه به برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و نصب این اپلیکیشن از نرم‌افزار «بازار» می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه کنند. همچنین سرپرست خانوار می‌تواند برای استعلام از مانده‌حساب کد دستوری  # ۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری  و سپس گزینه اول «موجودی یارانه سرپرست» را انتخاب کند./ اقتصادآنلاین

طرح یارانه نقدی دهک‌های یک تا ۳

درواقع با استفاده از این طرح، یارانه دهک‌های یک تا ۳ درآمدی به ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی به ۴۲۰ هزارتومان افزایش می‌یافت. برای استفاده از این طرح اما، دولت شبکه ملی اعتبار (شما) را بر اساس هر کدملی راه‌اندازی کرد تا با استفاده از آن، سرپرستان خانواده بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده کنند و همچنین از موقعیت مکانی ۲۱۱ هزار فروشگاه‌ متصل به طرح و لیست اقلام مطلع شوند. حتی از آنجایی که ممکن است برخی افراد در زمان مراجعه به فروشگاه، کارت‌شان را با خود همراه نداشته باشند، کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده به فرد را نشان می‌دهد و همچنین با کدی که به فرد داده می‌شود، فرد می‌تواند با در اختیار قرار دادن آن به فروشنده، خرید خود را انجام دهد.

طبق اطلاعیه وزارت رفاه، «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. البته خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست.

به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد. از همین رو می‌توان گفت با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

شماره تلفن پاسخگو

طبق اعلام وزارت کار، شماره تلفن «۶۳۶۹» برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی (یعنی فروشگاه‌ها) تعیین شده است.

احتمال تمدید اجرای طرح فجرانه کالابرگ – یارانه نقدی

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احتمال تمدید اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک پس از ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری توضیح داد.

علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احتمال تمدید اجرای طرح فجرانه گفت: این طرح سه‌ماهه بود که تا ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ادامه دارد، اما تمدید آن به تامین بودجه مشروط است؛ به نظر می‌آید در فروردین‌ماه یا اوایل اردیبهشت‌ماه درباره تداوم آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون وزیر رفاه اضافه کرد: دولت به طور دقیق به دنبال آن است که ابتدا منابع این طرح تعیین و تامین شود و سپس درباره اجرا یا تمدید آن تصمیم خواهد گرفت.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما