دنا چه خوابی برای بازار خودرو دید + افزایش قیمت 19 درصدی

اقتصاد 100- قیمت دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در بازار رشدی حدود ۱۹ درصدی داشت.

دنا چه خوابی برای بازار خودرو دید + افزایش قیمت 19 درصدی

آن طور که رصد قیمت بازاری خودرو نشان می دهد دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک در پایان هفته اول پاییز ۱۴۰۲ با قیمت حدود ۸۱۰ میلیون تومان در دسترس متقاضیان بود. اما روند قیمتی این خودرو نشان می دهد در پایان هفته آخر اسفند سال گذشته متقاضیان برای در اختیار گرفتن دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک باید پیش ار رفتن به بازار حساب خود را حوالی ۹۶۰ میلیون تومان شارژ می کردند. به عبارت دیگر قیمت این محصول ایران خودرو طی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ حول و حوش ۱۵۰ میلیون تومان رشد را تجربه کرد.

اما قیمت دیگر عضو خانواده دنا یعنی دنا با گیربکس ۵ سرعته دستی و موتور توربو شارژ نشان می دهد این خودرو در بازه زمانی یاد شده رشد قیمتی حدود ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

دنا با گیربکس ۵ سرعته دستی و موتور توربو شارژ در ۶ مهر یال گذشته با قیمت حوالی ۶۹۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار عرضه شد. قیمت این محصول آبی های جاده مخصوص در پایان هفته آخر اسفند ۱۴۰۲ منتهی به ۲۴ اسفند به نزدیکی های ۷۸۵ میلیون تومان رسید. بنابراین شاهد رشد حدود ۹۵ میلیون تومانی قیمت این محصول ایران خودرو در بازه ۶ مهر تا ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ بودیم.

البته ایران خودرویی ها برای این خانواده خودرویی برنامه های در دستورکار دارند. آبی های جاده مخصوص در انتهای مهر پارسال برای هشت محصول خود که پسوند ارتقا افته را یدک می کشید قیمت جدید دریافت کردند. این هشت محصول علاوه بر اعمال ارتقا استانداردهای خودرویی بر اساس دستور سازمان ملی استاندارد، برخی آپشن ها را نیز اضافه کردند تا بتوانند قیمت محصولات جدید را تا حد امکان افزایش داده تا از گزند تولید با زیان این خودروها در امان بمانند.​

بررسی لیست هشت محصول ایران خودرو نشان می دهد، دو محصول از خانواده دنا حضور دارند. دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ آپشنال و دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور EF7 P دو محصول جدید ایران خودرو هستند.

به نظر می رسد این دو محصول جدید جایگزین دنا با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ و همچنین دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ خواهد شد.

دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ آپشنال با قیمت حدود ۶۹۲ میلیون تومان در کارخانه حاضر است. دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور EF7 P نیز با قیمت حول و حوش ۵۵۱ میلیون تومان در مبدا در دسترس متقاضیان قرار دارد.

هنوز دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور EF7 P در بازار حاضر نشده اما دیگر عضو جدید خانواده دنا با گیربکس اتوماتیک در بازار ۱۴۰۲ حوالی یک میلیارد و ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

پیش بینی می شود قیمت دو محصول ایران خودرو با افزایش تولید و عرضه به تدریجی به قیمت های تعادلی برسند.

ایران خودرویی ها به دنبال این هستند تا تولید خانواده دنا را محدود به این دو عضو جدید کرده و تمام تعهدات خود مر بوط به این خانواده خودرویی را به کمک یکی از دو محصول جدید یعنی دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ آپشنال و دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور EF7 P، پاس کند.

به نظر می رسد متقاضیان با توجه به رشد قیمت کارخانه ای ابتدا مقاومت هایی داشته باشند اما در نهایت چاره ای جز قبول ایده ایران خودرویی ها ندارند.

منبع:اندیشه قرن

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما