کمترین کارمزد شبکه انتقال برای کدام ارز دیجیتال است؟

اقتصاد 100- باوجوداینکه چند سالی است از روی کار آمدن رمزارزها و آشنایی مردم با این نوع ارز می‌گذرد، هنوز هم برای بسیاری از افراد ابهاماتی در مورد آن‌ها وجود دارد.

کمترین کارمزد شبکه انتقال برای کدام ارز دیجیتال است؟

یکی از ابهامات در این زمینه و نکاتی که کمتر کسی در کار با شبکه ارزهای دیجیتال به آن توجه می‌کند، کارمزد شبکه انتقال است. به عبارتی، انتقال هرکدام از رمزارزها و تراکنش‌هایی که در شبکه ارز دیجیتال انجام می‌شود، کارمزد مشخصی دارد که تحت‌عنوان هزینه تراکنش باید آن را پرداخت کرد. میزان کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال بسته به نوع ارز و شبکه متفاوت است. در ادامه به معرفی ارزهایی که انتقال آن‌ها کمترین میزان کارمزد را دارد، بررسی خواهیم کرد.

اهمیت کارمزد شبکه در ارزهای دیجیتال

تراکنش‌های ارزهای دیجیتال مانند سایر تراکنش‌هایی که به‌صورت روزمره انجام می‌شوند، قوانینی دارند که یکی از آن‌ها پرداخت کارمزد در نقل‌وانتقال ارزهای دیجیتال است. درواقع، هر تراکنش یا انتقالی که در شبکه رمزارزها اتفاق بیفتد، کارمزد مشخصی دارد که به آن کارمزد انتقال یا کارمزد تراکنش گفته می‌شود. کارمزد انتقال و تراکنش در مورد ارزهای مختلف متفاوت است و برای هر رمزارز میزان مشخصی دارد. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا نقل‌وانتقال در شبکه ارزهای دیجیتال باید کارمزدی داشته باشد و علت دریافت این مازاد هزینه چیست؟

در ابتدا باید علت اضافه شدن کارمزد برای انتقالات را مشخص کرد؛ به این صورت که نهایی شدن تراکنش در مورد رمزارزها قوانینی دارد و فرایندی برای انجام این کار طی می‌شود. به‌عنوان مثال، در رمزارز بیت کوین برای نهایی شدن هر تراکنش که در اصطلاح به آن ماینینگ گفته می‌شود، ماینرهایی فعالیت می‌کنند. در فرایند ماینینگ، تمام تراکنش‌های صورت گرفته با بیت کوین جمع‌آوری شده و پس از تایید نهایی، در دفتر کل دیجیتالی که در اصطلاح بلاک‌چین نام دارد، ثبت می‌شوند. کارمزد در این تراکنش‌ها درواقع پاداشی است که شبکه برای ماینرها در نظر می‌گیرد تا فرایند ماینیگ با سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود.

کارمزد انتقال ارز دیجیتال در صرافی‌ها

نقل‌وانتقال ارزهای دیجیتالی در صرافی‌ها و پلتفرم‌های مختلفی انجام می‌شود و این صرافی‌ها نیز برای ارائه بهترین خدمات نیاز به بودجه‌ای دارند که مدیریت انتقالات و کنترل سرورهای خود را با کیفیت و دقت بالاتری انجام می‌دهند. کارمزدی که در نقل‌وانتقال رمزارز در صرافی‌ها پرداخت می‌شود، نوعی منبع درآمد برای آن‌ها است تا هزینه خدماتی مانند ارائه کیف پول به مشتریان، پشتیبانی از مشتریان و رفع مشکلات آن‌ها و… را با کیفیت بالاتری انجام دهند. به عبارت دیگر، کارمزد از کاربران دریافت می‌شود تا مشارکت‌کنندگان در فرایند تراکنش از طریق سود کارمزد، شبکه‌های خود را ارتقا بخشیده و بسترهای فعالیت کاربران را به بهترین شکل فراهم کنند. پرداخت کارمزد به‌گونه‌ای پاداش قدردانی از فراهم کردن این بستر است و مشارکت‌کنندگان و صرافی‌ها را به ادامه فعالیت تشویقی می‌کند.

بررسی 6 مورد از کم کارمزدترین ارزهای دیجیتال

باوجوداینکه کارمزد انتقال و تراکنش رمزارزها درنهایت مبلغ ناچیزی در برابر سود دریافتی از آن‌ها است، اما بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که معاملات را با ارزهایی انجام دهند که تراکنش با آن‌ها کارمزد کمتری داشته باشد. این موضوع باعث افزایش پس‌انداز کلی می‌شود و به‌خصوص برای افرادی که در زمینه کار با شبکه ارزهای دیجیتال تازه‌کار هستند و به‌دنبال کمترین ضرر و زیان در آن هستند، اهمیت زیادی دارد. در ادامه چند مورد از مقرون‌به‌صرفه‌ترین ارزهای دیجیتال که کمترین میزان کارمزد انتقال دارند را معرفی کرده‌ایم.

ارز دیجیتال لایت کوین

یکی از ارزهای دیجیتالی که انتقال آن کمترین میزان کارمزد را دارد، ارز دیجیتال لایت کوین است. توسعه‌دهندگان این رمزارز با در نظر گرفتن رضایت کاربران از نقل‌وانتقالات، کمترین میزان کارمزد را برای این رمزارز تعیین کرده‌اند. کارمزد تراکنش و انتقال در این شبکه چیزی حدود 0.007 دلار برای هر تراکنش است که نسبت‌به بسیاری از رمزارزها مبلغ پایین‌تری است. این در حالی است که لایت کوین یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال است و باوجوداینکه قدمت و محبوبیت دارد، می‌تواند با بالا بردن میزان کارمزد، درآمد خود از تراکنش‌ها را افزایش دهد.

 

مونرو

مونرو یکی از پرایوسی کوین‌های محبوب است که تراکنش‌های آن کارمزد چندانی نداشته و بسته به شلوغی شبکه، بین 5-7 سنت است. از امتیازات این رمزارز علاوه‌بر کارمزد کم، می‌توان به ثبات کارمزدهای آن در چند سال اخیر اشاره کرد؛ تا جایی که از سال 2020 کارمزد آن تقریبا ثابت بوده است.

ارز دیجیتال ترون

از دیگر ارزهایی که انتقال آن‌ها کارمزد چندانی ندارد، ترون است. این ارز دیجیتال در سال 2017 راه‌اندازی شده و در مدت زمانی کوتاه توانسته ارزش خود را افزایش دهد تا جایی که در سال‌های اخیر یکی از باارزش‌ترین رمزارزها از نظر سود و محبوب‌ترین ارزها برای معامله در میان کاربران بوده است. باوجود محبوبیت و ارزش بالایی که این ارز دیجیتال دارد، کارمزد آن چندان زیاد نیست و این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای این رمزارز بوده و ازجمله دلایلی است که محبوبیت آن را روزبه‌روز بیشتر می‌کند. شبکه ترون از USDT سکه پایدار هم پشتیبانی می‌کند که در تبدیل کردن آن به یک شبکه جذاب برای انتقال پول، نقش زیادی دارد.

استلار

استلار از دیگر رمزارزهایی است که می‌توان آن را در لیست کم کارمزدترین ارزهای دیجیتال قرار داد. این رمزارز الگوریتمی مشابه ریپل دارد و با دریافت حداقل کارمزد تراکنش توانسته به محبوبیت زیادی در میان کاربران دست پیدا کند. این شبکه دارای قابلیت‌های توسعه قرارداد هوشمند است که به ساخت توکن‌های ارزان آن کمک زیادی می‌کند.

ارز ریپل

یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی که با دریافت کارمزد کم، گزینه‌ای مناسب برای تازه‌کاران بازار ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود، ارز ریپل است. این رمزارز در سال 2012 ساخته شده و یکی از ارزان‌ترین رمزارزها برای نقل‌وانتقال محسوب می‌شود. این شبکه برای تایید تراکنش‌های خود از پروتکل اجماع لجر استفاده می‌کند که در قیمت پایین کارمزد آن بی‌تاثیر نیست.

دش

دش دیگر ارز دیجیتال محبوب در میان کاربران است که با دریافت کارمزد کم، طرفداران زیادی دارد. این شبکه از اثبات کار و مسترنودها در فرایند ماینینگ استفاده می‌کند و در مقابل ارزهایی مانند بیت کوین، کمترین کارمزد را دارد.

ابزارهای مهم برای مشاهده و مقایسه کارمزد ارزهای دیجیتال

تشخیص اینکه کدام ارز دیجیتال کارمزد انتقال کمتری دارد یا به عبارت دیگر سرمایه‌گذاری در آن به‌صرفه‌تر است نیاز به تحلیل دقیق شبکه‌ها دارد. این کار حتی توسط کاربران حرفه‌ای و تریدرهایی که تجربه بالایی در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال دارند هم با کمک ابزارها انجام می‌شود. ابزارهای تحلیلی به کاربر کمک می‌کنند تا هزینه‌ها، کارمزد و تغییرات ارزهای دیجیتال را مقایسه کرده و درنهایت بسته به شرایط خود، بهترین رمزارز را انتخاب کند. در این زمینه می‌توان چند ابزار زیر را به‌عنوان ابزارهای کاربردی و مناسب معرفی کرد.

ابزار IntoTheBlock

اولین ابزاری که می‌توان برای مشاهده وضعیت ارزهای دیجیتال و کسب اطلاعات در مورد آن‌ها استفاده کرد، ابزار IntoTheBlock است. کار با این ابزار بسیار ساده است و باتوجه‌به اینکه اطلاعات جامع و کاملی در مورد هرکدام از رمزارزها ارائه می‌کند، به‌راحتی می‌توان به آن استناد کرد و درنهایت معامله‌ای با کمترین میزان ضرر و زیان انجام داد.

ابزار CoinCheckup

این ابزار، ابزار تحلیلی چندمنظوره است و به‌صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با استفاده از این ابزار می‌توان تحقیقات زیادی در مورد ارزهای دیجیتال انجام داد و اطلاعاتی از قبیل ویژگی‌های بنیادین هرکدام، پیش‌بینی نوسانات و آینده ارز، کارمزد انتقال و تراکنش با آن و… را مشاهده کرد. برای افرادی که به‌دنبال کمترین میزان کارمزد ارزهای دیجیتال هستند این ابزار یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

ابزار Investing

با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد جفت ارزها به‌دست آورید و میزان کارمزد انتقال و تراکنش هرکدام را مشاهده کنید. اطلاعاتی که از طریق این ابزار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد به تریدرها کمک می‌کند تا معاملات خود را با پایین‌ترین میزان کارمزد انجام داده و به این صورت، سود بیشتری دریافت کنند.

ابزار Coinigy

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی که برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال اسفاده می‌شود و اطلاعات کامل و جامعی در مورد هر رمزارز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، این ابزار است. با کمک این ابزار می‌توانید مبلغ دقیق هر رمزارز را به‌صورت به‌روز مشاهده کنید. این ابزار دارای چارت قیمتی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال است که مبلغ نهایی انتقال و تراکنش را به‌طور دقیق مشخص می‌کند. در این ابزار که به‌صورت سایت و نسخه تحت‌وب و اپلیکیشن موبایلی قابل استفاده است، بیش از 45 صرافی با کمترین کارمزد فعالیت می‌کنند.

سخن پایانی

کارمزد انتقال شبکه ارزهای دیجیتال مانند دیگر کارمزدهایی که در تراکنش‌های عادی انجام می‌شود، موضوعی اجتناب‌ناپذیر است، اما می‌توان شبکه‌هایی را انتخاب کرد که کارمزد کمتری دریافت می‌کنند و از این طریق سود بیشتری را در انتقال آن‌ها کسب کرد و میزان مبلغ پس‌انداز خود را افزایش داد. در این مطلب چند مورد از این رمزارزها را معرفی کردیم. شما چه ارزهایی با کارمزد پایین را به این لیست اضافه می‌کنید؟

منبع:ساناپرس

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما