کارزار حداقل دستمزد پانزده میلیون تومانی کارگران به راه افتاد

اقتصاد 100- محمدرضا باقر متانی، نایب رییس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در گفت وگو با تسنیم؛ با اشاره به اینکه اعضای شورایعالی کار می بایست مطابق معیشت و قانون مزد را مصوب نمایند گفت: مزد تعیین شده می بایست مطابق قانون معیشت خانوار کارگران را پوشش دهد، دستمزد با توجه به در نظر گرفتن هزینه های یک زندگی استاندارد و مطلوب تعیین شود نه حداقل های زندگی است.

کارزار حداقل دستمزد پانزده میلیون تومانی کارگران به راه افتاد

این فعال کارگری گفت : یکی از نمایندگان شورایعالی کار بدون کار کارشناسی و بررسی کارزار حداقل دستمزد پانزده میلیون تومان را به راه انداخته است . تبصره 2 قانون کار راه را نشان داده است . سوال اینجاست چرا باید قبل از مذاکرات نرخ تعیین نمایید؟

وی اظهار داشت: دستمزد فعلی نمیتواند اقلام خوراکی خانوار کارگران را پوشش دهد چه برسد به اقلام غیر خوراکی. روش تعیین فعلی دستمزد می بایست تغییر یابد.

متانی افزود :اگر به فکر راه نجات تولید و اشتغال هستیم می بایست دستمزد ها را بیش از تورم افزایش داده و قدرت خرید کارگران را حفظ نماییم.تورم اتفاق افتاده در سبد هزینه، ملاک محاسبه می باشد نه تورم درآمد سال گذشته.

این فعال کارگری ادامه داد: از نمایندگان کارگری شورایعالی عالی کار درخواست داریم مطابق تبصره 2 ماده 41 قانون کار توافق کرده و خط قرمز جامعه کارگری را حفظ نمایند و مانند سال گذشته عمل ننمایند.

منبع:اقتصادنیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما