متقاضیان این خودرو همچنان بلاتکلیف هستند / به فکر مردم باشید

اقتصاد 100- تاکنون رایزنی‌های متفاوتی بین دولت و سازمان ملی استاندارد در خصوص تداوم تولید پژو پارس صورت گرفته است، اما همچنان اخبار موثقی در رابطه با نظر قطعی دولت برای ادامه تولید این خودرو منتشر نشده است. در همین راستا به جهت بررسی این موضوع به گفت‌وگو با ابوالفضل اخگری رئیس اداره مهندسی فروش و توسعه محصول ایران خودرو پرداختیم.

متقاضیان این خودرو همچنان بلاتکلیف هستند / به فکر مردم باشید

پژو پارس، یکی از خودروهایی است که توسط شرکت ایران خودرو تولید می‌شود و در بازار خودروی ایران به عنوان یکی از خودروهای محبوب و پرفروش شناخته می‌شود. این خودرو با طراحی ساده و کلاسیک، برای استفاده روزانه و شهری مناسب است. پژو پارس دارای موتورهای با قدرت ۷۵ تا ۱۰۰ اسب بخار و مصرف سوخت مناسب است و به عنوان یکی از خودروهای اقتصادی در بازار خودروی ایران شناخته می‌شود.

اخگری از برنامه ایران خودرو در خصوص تداوم تولید پژو پارس اظهار بی‌اطلاعی کرده و توضیح داد: من هم مانند بقیه موضع رسمی ایران خودرو را در خبرها خوانده ام. بر اساس این اخبار، به صحبت‌های جناب اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد استناد شده که اعلام کردند هماهنگی‌های لازم در صورت تولید یا عدم تولید پژو پارس برای سال آینده در حال بررسی است. بنابراین باید دید که موافقتی می‌شود که با استانداردهای فعلی پژو پارس، روند تولید این خودرو ادامه داشته باشد یا خیر، زیرا احتمال اینکه سطح استانداردهای مربوط به این خودرو تغییر کند ضعیف است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر درخواست ایران خودرو در رابطه با برنامه تولید پژوپارس، گفت: درخواست ایران خودرو درحال‌حاضر این است که بتواند خودروی افرادی که پیش تر در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودند را تحویل دهد و به همین دلیل که ایران خودرو می‌خواهد پاسخگوی این مشتریان باشد، هیچ مشکلی با تداوم تولید پژو پارس ندارد، بنابراین چالش فعلی ما در رابطه با توقف تولید پژو پارس است زیرا در این صورت ایران خودرو باید جوابگوی مردم باشد.

رئیس اداره مهندسی فروش و توسعه محصول ایران خودرو همچنین عنوان کرد: هیچ موضع رسمی تاکنون نظر و تصمیم قطعی در این خصوص اعلام نکرده است، گاهی اخباری مبنی بر تداوم تولید پژو پارس از سوی نهادی منتشر شده و پس از مدتی عکس این موضوع اعلام می‌شود. به این معنا که در مقطعی از سوی برخی نهادها اعلام شد که تولید پژو پارس ادامه خواهد داشت و در مقطعی دیگر بیان کردند که به شرط تغییر و پاس کردن استانداردهای لازم، تولید این خودرو ممکن خواهد بود.

منبع:گسترش نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما