اختصاصی اقتصاد 100/عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

وزارت ارتباطات موظف به حفظ امنیت فضای مجازی است / باید از مردم عذرخواهی شود +فیلم

اقتصاد 100-عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به هک شدن برخی پلتفرم های فضای مجازی در کشور، خواستار توجه مسئولین از جمله وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات نسبت به رفع نواقص امنیتی سامانه ها شد.

وزارت ارتباطات موظف به حفظ امنیت فضای مجازی است / باید از مردم عذرخواهی شود +فیلم

روح اله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز،رئیس فراکسیون دانشگاهیان وعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص نشت اطلاعات کاربران با تاکید بر اینکه اولین گام مسئولین یک عذرخواهی ساده از مردم بود یادآور شد که باید طراحی ها از امنیت بالا برخوردار باشد و وزارت ارتباطات نقش حکمرانی خود دراین فضا را فراهم کند .وی در گفتگویی در این زمینه به بیان نقطه نظراتی پرداخته که می بینید.

یک شهروند در تماس با دفتر عصر اقتصاد می‌گوید: به غیر از خودروهای کی ام سی تی ۸ که قیمت درب کارخانه از بازار حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون گران‌تر است، بقیه خودروها به رقم واریز وجوه معمولا با تاخیر تحویل مواجه است و متاسفانه به هر جا هم می‌رویم، جوابگو نیستند.

نگاهی به صفحات و به ویژه پاسخ‌های گزارش‌های مختلف در فضای مجازی نیز موید این موضوع است که ظاهرا تاخیر در تحویل خودروها امری عادی است که رسیدگی به شکایت آنها نیز راه به جایی نبرده است. هر چند که افراد مختلف افراد شاکی را به سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، وزارت صمت و حتی قوه قضائیه ارجاع داده‌اند و برخی نیز به استناد طبق ماده ۳۸ قانون تجارت که مشتری با امضاء قرارداد کافه خیارات اعم از خیار غبن هرچند فاحش و خیار تخلف از شرط را از خود سلب و ساقط کرده؛ هرگونه دعوی علیه این شرکت را بی‌نتیجه ارزیابی می‌کنند.

دومین شکایات نیز مربوط به خدمات پس از فروش خودروهای چینی است. مونتاژکاران خودروهای چینی به ویژه خودرسازان کرمانی علاقه چندانی به همکاری با قطعه‌سازان داخلی ندارند و لذا به غیر از قطعات با تکنولوژی پایین معمولا ترجیح می‌دهند قطعات خودرو به روش‌های مختلف وارد شود ولو آن که صاحبان خودرو مدت‌ها بدون خودو در انتظار واردات برخی قطعات باشند!

امیر محمد کارشناس حوزه خودرو در این باره به عصر اقتصاد می‌گوید: مونتاژکاران کرمانی تاکنون در حوزه عملکرد خود شفاف نبوده‌اند و حاضر نیستند گزارشی ارائه بدهند که برای صنعت خودرو چه قدمی برداشته‌اند؟ این‌که قرار باشد از یک شرکت خودروسازی سود کسب کنید تا زیان یک شرکت هواپیمایی را جبران کنیم، معقول نیست!

وی ادامه می‌دهد: به علاوه بد نیست این شرکت رابطه خود را با قطعه‌سازان داخلی تشریح کند. برای مسئولان نباید این سوال مطرح باشد که چرا یک شرکت سال‌هاست که خود را خودروساز می‌نامد، در طی این سال‌ها یک پای اصلی واردات خودروهای چینی بوده است؟

به گفته کارشناسان اما این تمام ماجرا نیست زیرا گفته می‌شود که زور شورای رقابت و وزارتخانه صمت به این خودرو‌ساز در تعیین قیمت ها نمی‌رسد و به همین دلیل است که قیمت برخی از محصولات این خودروساز به قدری گران قیمت‌گذاری شده که هم‌اکنون اختلاف قیمت بازار با درب کارخانه بیش از ۸۰ میلیون تومان است.

به عنوان مثال در حال حاضر قیمت درب کارخانه خودروی کی ام سی تی ۸ حدود یک میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان است در حالی که خودروی صفر این مدل در بازار هم اکنون حدود یک میلیارد ۴۸۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما