اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون برنامه ، بودجه مجلس توضیح داد:

چه کسانی در سال آینده مالیاتشان افزایش نمی یابد؟

اقتصاد100-عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هرکس مصرف بیشتری دارد باید مالیات بدهد لذا گروه های کم درآمد که سطح مصرف آنها پایین تر است مالیات بیشتر پرداخت نمی کنند.

چه کسانی در سال آینده مالیاتشان افزایش نمی یابد؟

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم در خصوص افزایش مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آینده و تبعات تورم زایی آن افزود: مجلس شورای اسلامی به هنگام اصلاح ساختار بودجه،مصوب کرد که دریافت مالیات از تولید به سمت مالیات بر مصرف حرکت کند و مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که از مصرف کننده دریافت می شود.بنابراین هر کس مصرف بیشتری دارد باید مالیات بدهد.

وی تصریح کرد: لذا انتظار اینکه مالیات از گروه های کم درآمد گرفته شود وجود ندارد ونوعا مالیات از کسانی که مصرف بیشتری دارند وصول می شود.

وی در مورد منابع جدید درآمدی بودجه سال آینده خاطر نشان کرد: در بودجه سال گذشته هر بشکه نفت 85 دلار و میزان فروش نفت یک میلیون 500 هزار بشکه دیده شد که این ارقام واقعی نبود ،امسال دولت بودجه را به سمت واقعی شدن درآمد های نفتی حرکت داده و هر بشکه نفت 65 دلار ومیزان فروش، یک میلیون 300 هزار بشکه دیده شده است  بنابراین رشد درآمدهای مالیاتی نیز منطقی شده و در شرایط تورمی رشد بودجه، 18 درصد دیده شده است.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه چارچوب و اسکلت بودجه به درستی تنظیم شده گفت: البته در جزییات ایرادت و اشکلاتی وجود دارد که قابل حل است، اما بودجه 1403کسری کمتری دارد ونرخ رشد بودجه 18 درصدی، فشار زیادی بر مردم وارد نمی کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما