با این روش کارت ملی هوشمند دریافت کنید

اقتصاد 100- کلیه افراد بالای 15 سال و آن دسته از شهروندانی که کارت ملی آنها قدیمی است و بین سال های 1380 تا 1389 آن را دریافت یا مفقود کرده اند، باید هر چه سریعتر ثبت نام و نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

با این روش کارت ملی هوشمند دریافت کنید

پس از شناسنامه، کارت ملی دومین مدرک شناسایی معتبر برای هر ایرانی است که پس از 15 سالگی باید آن را دریافت کند. شماره ملی هر فرد منحصر به فرد است و امکان دیدن شماره های تکراری وجود ندارد. در سال های اخیر کارت های ملی صادر شده هوشمند نبود و احتمال جعل آن نیز زیاد بود، اما پس از سال 1395 طرح هوشمندسازی کارت های ملی مطرح شد و پس از آن همه افراد واجد شرایط باید از کارت ملی هوشمند استفاده می کردند. کارت از سال ۱۳۹۶ دیگر امکان تمدید کارت های ملی قدیمی وجود نداشت و تمامی کارت های ملی یکپارچه و هوشمند شدند.

نحوه دریافت کارت ملی هوشمند سریع

ابتدا باید عبارت سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند را در قسمت جستجوی مرورگر خود جستجو کنید یا بر روی آدرس اینترنتی این سامانه در ncr.ir کلیک کنید تا مستقیما وارد سامانه شوید.

در این مرحله از شما خواسته می شود که شماره ملی و شماره سریال خود را در قسمت های مشخص شده وارد کنید. با وارد کردن پاسخ سوال امنیتی پرسیده شده می توانید بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. شماره سریال شناسنامه همان شماره 6 رقمی است که داخل جلد شناسنامه درج شده است.

در مرحله بعد اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد شمسی، تاریخ قمری، جنسیت، مذهب، نام مادر و شماره تلفن همراه از شما خواسته می شود.

سپس از شما خواسته می شود که زمان و مکان تکمیل ثبت نام خود را مشخص کنید. برای تکمیل ثبت نام باید شماره تلفن شهر خود را وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید تا لیست دفاتر موجود به ترتیب ظرفیت دفتر آزاد به شما نمایش داده شود. از میان گزینه های نشان داده شده مناسب ترین دفتر را انتخاب کنید.

پس از پرداخت هزینه، رسید ثبت نام به شما داده می شود که باید در روز مراجعه به دفتر، آن را پرینت بگیرید و همراه داشته باشید.

برای ادامه روند باید به پنجره نیز بروید. در این مرحله باید با DNI اصلی با عکس، کد پستی و آدرس محل سکونت، تلفن ثابت و همراه به مرکزی که در مرحله پیش ثبت نام مشخص کرده اید مراجعه کنید.

دفاتر پست و دفاتر پیشخوان دولت محلی برای عکس برداری در نظر گرفته شده اند و برای درج عکس پرسنل در کارت ملی باید به این مکان مراجعه کنید. مرحله بعدی انگشت نگاری است که در خود اداره پست یا در ادارات دولتی انجام می شود. دریافت رسید کارت ملی هوشمند آخرین مرحله ثبت نام حضوری کارت ملی است که باید آن را انجام دهید.

تحویل کارت ملی هوشمند چقدر طول می کشد؟

از دریافت کارت ملی هوشمند تا زمان دریافت کارت توسط متقاضی بین 15 تا 30 روز طول می کشد. به شماره موبایلی که در مراحل ثبت نام وارد کرده اید پیامکی برای اطلاع از آماده بودن کارت ملی هوشمند ارسال می شود تا در زمان مشخص شده برای دریافت کارت به مرکز تعیین شده مراجعه کنید. در هنگام تحویل کارت باید مبلغ 20000 ریال در باجه مربوطه پرداخت و کارت هوشمند ملی خود را دریافت نمایید.

منبع:ریمینو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما