پیش بینی بورس فردا شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲

اقتصاد 100- شاخص کل بورس چهارشنبه ۲۹ آذر با یک هزار و ۶۲۹ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲

شاخص‌ هم وزن نیز با یک هزار و ۵۳۴ واحد کاهش به سطح ۷۶۱ هزار و ۳۶۳ واحد رسید.

در معاملات چهارشنبه، نمادهای «فولاد، بفجر و فملی» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «تاپیکو، فولاد و حکشتی» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. همچنین نمادهای «وخارزم، خبهمن و ثشاهد» پُرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بازار بودند.

شاخص کل فرابورس چهارشنبه ۵۹ واحد کاهش داشت و به محدوده ۲۶ هزار و ۵۷۹ واحد رسید.

نمادهای «خدیزل، بمپنا و غصینو» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «بپاس، زاگرس و وگردش» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای «کرومیت، فصبا و نطرین» پرتراکنش‌ترین نمادهای این بازار بودند.

پیش بینی بورس روز شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲

حمید دستجردی، کارشناس بازار سرمایه ، گفت: رابطه بین بازار سهام و اقتصاد کل در کشور‌های مختلف با ساختار‌های اقتصادی متفاوت یکسان نیست. در کشور‌های توسعه‌یافته با بازار سهام عمیق و پویا رابطه علّی دوسویه‌ بین رشد اقتصادی و رشد بورس برقرار است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد در ایران، اما رشد اقتصادی و اثر معناداری بر بازار سهام ندارد و جهش‌های ارزی و رشد تورم دلیل اصلی رشد بورس تهران هستند. رابطه دوسویه اقتصاد کلان و بازار سهام و میزان اثرگذاری آن‌ها بر یکدیگر همواره از موضوعات چالشی در اقتصاد ایران بوده است.

وی افزود: بازار سهام از طریق آسان‌تر کردن تحرک سرمایه در بلندمدت، جذب سرمایه‌های خارجی و تامین نقدینگی در رشد اقتصادی اثر داشته است. از طرف دیگر، رشد اقتصادی یک کشور نیز می‌تواند به عنوان کاتالیزوری برای رشد بازار سهام عمل کند.

منبع:اندیشه معاصر

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما