شنبه 25 آذر تعطیل رسمی اعلام شد؟+ جزییات جدید

اقتصاد 100- خبر تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها در راه روهای مجلس به گوش می رسد اما برخی به اشتباه آن را تعطیلی شنبه های بین تعطیلی تفسیر می کنند که اشتباه فاحشی در درک خبر است.

شنبه 25 آذر تعطیل رسمی اعلام شد؟+ جزییات جدید

در این لایحه علاوه بر افزایش تعطیلات آخر هفته از یک به دو روز، میزان کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد که در این شاخص ایران در زمره کشورهای توسعه‌یافته قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی بیان کرد: در دو سده اخیر جنبش‌های کارگری در جهان برای کاهش کار هفتگی و افزایش تعطیلات تلاش زیاد و مستمری داشته‌اند.

گودرزی تأکید کرد: در این لایحه مجلس و دولت مصمم هستند با افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز و ۴ ساعت کاهش کار در هفته در جهت ارتقاء منزلت کارکنان و تقویت کیفیت کار، حضور بیشتر اعضای خانواده کنار همدیگر و تقویت خانواده‌محوری در جامعه بر اساس ارزش‌های ایرانی و اسلامی و توسعه گردشگری و رفاه اجتماعی هموطنان اقدام کنند.​

جمعه و شنبه تعطیل شد
شهریورماه امسال دنیای اقتصاد نوشت: ئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در یک برنامه تلویزیونی گفت: اعضای کمیسیون با تعطیلی ۲ روز آخر هفته موافقت کردند و نظر کمیسیون تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها است و همچنین ساعت کاری که دولت پیشنهاد ۴۲ ونیم ساعت را داده بود با مصوبه اعضای کمیسیون اجتماعی، به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد؛ بنابراین با مصوبه اعضا روزهای کاری از روز یکشنبه تا پنج‌شنبه خواهد شد.

منبع:اندیشه قرن

وبگردی

ارسال نظر

 
  • عبدالله ارسالی در

    ١. تحکیم خانواده چه ربطی به تطعیلات اضافی دارد؟ مگر ٢٤ ساعته سر کاری؟ همان نصف روز را که بیکاری به خانواده‌ات برس لطفاً وقت اداری جای صحبت/ موبایل بازی نیست.
    ٢. رونق صنعت گردشگری و البته زیارت، تنها به تعطیلات نیست؛ جانا! اگر مزد کارگر هم -که درصد ناچیزی از هزینه‌هاست- متناسب با نرخ بین‌المللی کالا افزایش یابد آنوقت میتواند به زیارت امیدوار باشد؛ و إن‌لّا فلا.
    ٣. متأسفانه دوروزه کردن تعطیلات باعث دود شدن ملیونها لیتر بنزین یارانه‌ای و آلودگی زیست‌محیطی و هدر رفتن هزاران ساعت اوقات ارزشمند نسل کاری مملکت در قفل ترافیکی شده و جاده‌ها را یکطرفه نموده ... خدا نکند در تعطیلات برای کسی ناخوشی، گرفتاری/ کار ضروری پیش آید! چون نه راه آمدن به طهران دارد وگر هم رسید جوابگوئی نخواهد یافت. انگار شهر احمقهاست! آیا بهتر نیست بجای اینکه زندگی همگانی تعطیل شود. هرکس به فراخور حالش از مرخصی استفاده نماید. اینطوری صنعت گردشگری هم از حالت فصلی خارج شده و داٮٕمی میشود.
    ٤. اگر به کارمند دولت باشد که خوشحال میشود اگر ٧ روز هفته هم تعطیل باشد. از دود و خاک و برف و طوفان تا رژه و آن‌فلان‌زا. در ضرب‌المثل مناقشه نیست ولیک اینجا جاشه: قدما گفته‌اند بلانسبت «خرِ مانده منتظر هشّ است». امّا همین کارمند اگر حقوقش مثل کاسب بر اساس سودمندی محاسبه شود آنگاه نه فقط دنبال بهانه نمی‌گردد تا از زیر کار در رود بلکه می‌بینی روزی ١٢ ساعت پای کاره. اینطوری منافع ملّی فدای تنبلی قشر خاصی از اقلیت جامعه نمیشود. و السلام.

.

اخبار سلامت

سینما در سینما