فواید وثیقه‌گذاری الکترونیکی

کارشناس امور بانکی گفت: توثیق الکترونیکی وثایق از این جنبه که می‌تواند در بحث وثیقه‌گذاری تسهیلگری کند، اقدام مفید و موثری محسوب می‌شود.

فواید وثیقه‌گذاری الکترونیکی

به گزارش اقتصاد100، فرزانی کارشناس امور بانکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:  بحث توثیق الکترونیکی وثایق از این جنبه که در بحث وثیقه گذاری تسهیلگری می کند، اقدام موثری است.

این کارشناس امور بانکی گفت: از سوی دیگر به سبب این که این فرآیند سامانه محور است می‌تواند بسیار کمک کننده و سرعت بخش در روند اعطای تسهیلات محسوب شود. علاوه بر این می‌تواند این موضوع در بحث ارزش وثایق در محاسبات ذخیره مطالبات نزد بانک‌ها موثر باشد.

او بیان کرد: همچنین به سبب سامانه محور بودن می‌تواند در بحث نظارت بر بانک‌ها برای بررسی اخذ وثایق از سوی مردم برای اعطای تسهیلات مفید باشد و شفافیت بحث وثایق را افزایش دهد.

فرزانی در نهایت می‌گوید: در خصوص توثیق الکترونیکی سهام ملاحظه حقوقی و پذیرش آن در مراجع قضایی را هم باید در نظر گرفت و هماهنگی بین دستگاه در این حوزه بسیار حائز اهمیت است که باید در تمام مراحل مشخص و دقیق شود تا بتواند این طرح موثر واقع شود.

به تازگی جلال مشاور وزیر اقتصاد در خصوص اجرای طرح توثیق الکترونیکی دارایی‌های مختلف گفته است: دولت وعده‌ای داشت که دسترسی لازم برای عموم مردم به تسهیلات خرد را افزایش دهد و تکلیف قانونی آن هم در قانون بودجه پیش بینی شده است. با زیرساختی که انجام گرفته، شرکت‌های تخصصی دارایی‌های مختلف مردم را به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه ارزیابی می‌کنند تا فرد مبتنی بر دارایی خود بتواند با مراجعه به بانک‌ها و یا مجموعه‌هایی که لازم است وثیقه گذاری در آن‌ها اتفاق بیفتد، عملیات خود را انجام دهد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما