اختصاصی اقتصاد 100

بحران صنعت خودرو حل نشده، عمیق‌تر شد

اقتصاد 100 - در حالی که دولت سیزدهم بزرگترین شعارها در حوزه خودرو و مسکن را پیش از انتخابات مطرح کرد، صنعت خودرو امروز با گذشت دو سال از فعالیت این دولت با بحرانی جدی‌تر از قبل روبروست.

بحران صنعت خودرو حل نشده، عمیق‌تر شد

 به گزارش اقتصاد 100، اولین وزیر صنعت، معدن و تجارت، فاطمی‌امین وعده افزایش تولید خودرو در کنار کاهش قیمت و صادرات خودرو به بازارهای جهانی را توامان مطرح کرده بود اما در نهایت رشد قیمت خودرو و به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای واردات و تنظیم بازار، دست به دست هم دادند تا وی با استیضاح نمایندگان، ردای وزارت را از تن بیرون آورد .

 پیش از وی علی‌‌ابادی وزیر تازه صمت نیز وعده حل مشکلات خودرو در صحن علنی و جلسه‌ی رای اعتماد را طرح و تاکید کرد بحران این صنعت قابل حل است .

 او حتی از خریداران خودرو نیز خواست دست نگه دارند چرا که معتقد بود قیمت‌ها روند کاهشی را تجربه خواهد کرد.

 با این حال گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد بحران صنعت خودرو در مهرماه عمیق‌تر از گذشته شده و میزان تولید و فروش خودرو نه در قیاس با مهرماه سال گذشته که حتی در قیاس با شهریور ماه امساس نیز دستخوش کاهش شده است

بر این اساس آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد شاخص تولید و فروش خودرو و قطعات در مهرماه کاهش چشمگیری را نسبت به قبل شاهد است. میزان کاهش تولید در محدوده سی درصد و میزان کاهش فروش خودرو و قطات بیش از چهل درصد گزارش شده است . در عین حال میزان تولید و فروش خودرو و قطعات در مهرماه سال جاری در قیاس با ماه پیش از این نیز کاهشی در حدود 10 درصد را تجربه کرده است .

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو به گونه‌ای است که قیمت ارزان‌ترین خودرو در بازار از سیصد میلیون تومان فراتر رفته است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما