اختصاصی اقتصاد 100

قیمت همبرگر در یک سال 5 برابرشد / هزینه میلیونی برای همبرگرخوری 4 نفره

اقتصاد 100 - کف قیمت یک ساندویچ ساده همبرگر در مناطق مرکزی شهر تهران و در رستوران‌های متوسط به حدود 220 هزار تومان رسید .

قیمت همبرگر در یک سال 5 برابرشد / هزینه میلیونی برای همبرگرخوری 4 نفره

به گزارش اقتصاد 100 ، در حالی یک ساندویچ همبرگر در شهر تهران این روزها حداقل قیمتی بین 220 تا 250 هزار تومان دارد که گزارش‌ها در سال گذشته نشان می‌داد ساندویچ معمولی همبرگر شامل همبرگر، نان باگت، خیارشور و گوجه فرنگی و در برخی موارد کاهو در سال گذشته با قیمتی در محدوده 45 تا 55 هزار تومان فروخته می‎شد .

 افزایش شدید قیمت ساندویچ به رشد رعدآسای قیمت گوشت برمی‌گردد . افزایش شدید قیمت گوشت در بازار سبب شده است بهای فرآورده‌های گوشتی نیز رشدی بسیار شدید را شاهد باشد به طوری که بهای یک کیلو سوسیس و کالباس در بسیاری موارد از 500 هزار تومان فراتر رفته است.

 در شرایط کنونی یک همبرگرخوری ساده برای خریدار هزینه‌ای حداقل 220 تا 250 هزار تومان دارد. خرید یک نوشیدنی ساده نیز بین 15 تا 25 هزار تومان هزینه در بردارد. در این راستا دقیکت همبرگر کلاسیک در رستوران‌هایی با وضعیت بالاتر از متوسط بین 350 تا 450 هزار تومان اعلام شده است.

نکته اینجاست که این روزها بالای منوی اغلب رستوران‌ها تاکید شده است به دلیل تغییر قیمت‌ها ، بهتر است بهای کالا از متصدی استعلام شود. برخی دیگر از رستوران‌ها نیز اقدام به در اختیار گذاشتن منوی بی‌قیمت کرده و با این ترفند سفارش دهنده را در زمان سفارش از بهای غذا اگاه می‌کنند .

 گزارش‌های رسیده نشان می دهد پنج برابر شدن کف قیمت همبرگر در تهران ، در یک سال ، این تفریح ساده را از دسترس بسیاری از خانوارها خارج کرده است. خوردن ساندویچ و فست فود تفریحی عمومی برای طبقه متوسط حساب می‌شود اما در شرایط کنونی که ساندویچ خوری فقط برای چهار نفر هزینه‌ای میلیونی روی دست خانوار می‌گذارد، تقاضا برای خرید ساندویچ کاهش یافته است.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما