اختصاصی اقتصاد100/ هشدار رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس هشدار داد

آماری که خوانده نمی شود / آلودگی هوا جان چند نفر را گرفت؟

اقتصاد 100 - رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به آلودگی هوادر مناطق مختلف کشورتاکید کرد:طبق آمار وزارت بهداشت و درمان میزان مرگ و میر ناشی از آلاینده ها بسیار نگران کننده است.

آماری که خوانده نمی شود / آلودگی هوا جان چند نفر را گرفت؟

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مورد میزان آلاینده های شهرها در روزهای سرد سال گفت:کار بر روی آلاینده های هوا ، فقط محدود به روزهای سرد سال نیست . به دلیل تنوع اقلیمی کشور، جنس و آنالیز آلاینده ها در نقاط مختلف، متفاوت است لذا مدیریت آلایندگی نیز در شهرها می تواند گوناگون باشد. وقتی قانون بالادستی به نام «قانون هوای پاک » وجود دارد یعنی نباید خود را محدود به روزهای سرد سال کنیم.

وی در مورد اینکه میزان آلایندگی، درفصل های سرد سال بیشتر مشخص است تصریح کرد: در این روزها مطالبات مردم بیشتر خودنمایی می کند .آمار رسمی که دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت از مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا ارائه می کند بسیار نگران کننده است . اگر خسارت اقتصادی این مرگ و میرها به لحاظ بهداشتی محاسبه شود ،‌ مشخص می شود که  آلودگی هوا یکی از مواردی است باید به سرعت رسیدگی شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در پاسخ به اینکه مردم در این هوای آلوده چه کنند گفت: اتفاقا بحث کاهش یا رفع آلودگی هوا ،‌  مشارکت مردم را طلب می کند چون این زنجیره به هم پیوسته است،‌ البته مسئولیت اصلی بردوش دستگاه هاست. اما مردم می توانند مواردی را مثل عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین و امثال آن مد نظر داشته باشند.جامعه در این شرایط باید اطلاع رسانی وزارت بهداشت به همراه تمهیدات آن ،در روزهای آلوده را جدی تر بگیرد.

نماینده تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه دراطلاع رسانی دقیق به مردم دچار نقص هستیم در مورد تعطیل نشدن مدارس در هوای آلوده افزود: آموزش و پرورش ، استاندارد خاص خود را دارد اما کوتاهی از دستگاه هایی است که آلودگی هوا را باید جدی پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: حل مشکل الودگی هوا مانند یک زنجیره است و نمی توانیم  بخشی را انتخاب و بخش دیگررا کنار بگذارد . همه  21دستگاهی که طبق قانون هوای پاک مکلف انجام وظایفی هستند باید کار را دنبال کنند .

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما