اختصاصی اقتصاد 100

تاخت و تاز قیمت لاستیک در بازار / خبر از هزینه چند میلیونی لاستیک دارید؟

اقتصاد 100 - در حالی که طی هفته‌های اخیر وزارت صمت وعده تشدید نظارت بر بازار لاستیک و مهار قیمت‌ها را داده است اما قیمت لاستیک در بازار همچنان سیر صعودی دارد.

تاخت و تاز قیمت لاستیک در بازار / خبر از هزینه چند میلیونی لاستیک دارید؟

به گزارش اقتصاد 100 تنها در چند روز اخیر بسیاری از فروشندگان لاستیک به بهانه‌هایی نظیر پیش‌بینی رشد قیمت دلار، نبود مواد اولیه برای تولید و کاهش عرضه‌ی لاستیک ایرانی به بازار قیمت‌ها را افزایش داده‌اند به طوری که اغلب فروشندگان قیمت هر جفت لاستیک پراید را حدود چهار میلیون تومان اعلام می‌کنند. ‌لاستیک پراید را معمولا با سایز ۱۳ اینچ می‌فروشند. از همین نوع لاستیک برای تیبا، ام‌وی‌ام ۱۱۰، دوو ماتیز و حتی پیکان هم استفاده می‌کنند. سایز استاندارد لاستیک پراید ۱۶۵.۶۵R۱۳ است و در بازار هر حلقه آن را دست‌کم نزدیک دو میلیون تومان می‌فروشند. در آغاز هفته گذشته هر حلقه لاستیک معمولی پراید حدودا به نرخ یک و نیم میلیون تومان فروخته می‌شد. به این ترتیب تعویض چهار حلقه لاستیک پراید هزینه‌ای شش میلیون تومانی را برای دارنده‌ی خودرو در بر داشت اما این رقم تنها رد یک هفته دو میلیون تومان افزایش یافته است.

این هزینه در حالی به خریدار تحمیل می‌شود که تا ده سال قبل، افراد قادر بودند با هشت میلیون تومان یک پراید دست دوم خریداری کنند.

 بر این اساس قیمت لاستیک‌های خارجی نیز تنها در این هفته رشد چشمگیری را تجربه کرده و از محدوده چهار تا چهار و نیم میلیون تومان در هر جفت به شش تا شش و نیم میلیون تومان رسیده است.

هزینه تعویض چهار حلقه لاستیک خارجی خودرو در بازار از دوازده میلیون تومان آغاز می‌شود و فروشندگان لاستیک هر کدام قیمتی برای خود تعیین می‌کنند .

 کمبود لاستیک در بازار سبب شده است بسیاری از فروشندگان به دلخواه قیمت لاستیک را تعیین کنند و حتی برخی از فروشندگان نیز اعلام عدم موجودی کرده و منتظر افزایش قیمت‌ها هستند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما