اختصاصی اقتصاد 100

کیف مدرسه چند؟/ بازار تعمیرکاران کیف داغ شد

اقتصاد 100 - در آستانه سال تحصیلی، بازار خرید و فروش کیف مدرسه آن چنان که در سالهای گذشته تجربه شده بود داغ نشد .

کیف مدرسه چند؟/ بازار تعمیرکاران کیف داغ شد

 گزارش میدانی خبرنگار اقتصاد 100 از بازار کیف و کفش نشان می‌دهد خرید کیف مدرسه امسال کاهشی محسوس را بنا بر اعلام فروشندگان تجربه کرده است .

 بسیاری معتقدند افزایش بهای کیف سبب شده است بسیاری از خانوارها ترجیح بدهند، کیف‌های مورد استفاده فرزندان خود را همچنان در چرخه‌ی کاربری نگهدارند که هر چند این مساله نشان از کاهش قدرت خرید دارد اما اقدامی محیط زیستی است چرا که سبب شده وسایل قابل استفاده همچنان در چرخه مانده و زباله نشوند .

 بررسی‌ها نشان می‌دهد کمترین هزینه برای خرید یک کیف معمولی که درزها و زیپ و بند آن قدرت کشش و نگهداری از کتاب‌های سنگین دانش‌آموزان را داشته باشد، چهارصد هزار تومان و برای کیف‌هایی که مناسب نوجوانان دبیرستانی و ... باشد، در محدوده هفتصد تا یک میلیون تومان است .

اغلب دانش آموزان چه در مقطع دبستان و چه در مقطع دبیرستان ترجیح می‌دهند نسبت به خرید کیف کوله‌پشتی اقدام کنند و همین مساله سبب شده نوعی از کیف کوله در قامت کیف مدرسه تولید شود.

 مساله اینجاست که هر چند کیف‌های معمولی داخلی قیمتی از 400 هزار تومان برای دبستانی‌ها و 700 تا یک میلیون تومان برای دبیرستانی‌ها دارد اما کیف‌های وارداتی از دو میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و خرید یک کیف معمولی وارداتی حداقل هزینه‌ای دو و نیم میلیون تومانی در بردارد .

 یکی از فروشندگان در پاسخ به این سئوال که وضعیت خرید و فروش امسال چگونه است؟ گفت: امسال مردم کمتر کیف خریدند، غالبا افراد برای مقطع اول دبستان و اول دبیرستان کیف می‌خرند اما از آن سو تعمیر کیف زیاد شده و همکاران تعمیرکارمان سرشان شلوغ است .

 وی مهمترین مشکل کیف‌ها را ناکارآمدی زیپ آن‌ها دانست و گفت: غالبا زیپ کیف آسیب پذیر است و در نتیجه اغلب برای تعمیر زیپ به همکاران تعمیرکار مراجعه می‌کنند .

 وی با اشاره به اینکه کیف برای خانوارها گران است، گفت: خود ما هم می فهمیم که یک خانوارده با دو دانش‌آموز سخت است بتواند هزینه یک و نیم تا دو میلیونی برای کیف بدهد اما هزینه تولید در محدوده ای بالاست که امکان کاهش قیمت وجود ندارد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما