قیمت شاهین دنده دستی در بازار و کارخانه چقدر است ؟

اقتصاد ۱۰۰- شاهین دنده دستی مدل دنده اتوماتیک و پیشرانه جدید آن، اخیراً توسط سایپا معرفی شد. اما این خودرو امروز امروز 16 مرداد با چه قیمتی در بازار خرید و فروش می‌شود؟

قیمت شاهین دنده دستی در بازار و کارخانه  چقدر است ؟

شاهین دنده دستی با موتور M15 توربوشارژ محصول لوکس شرکت سایپا به شمار می‌رود که سال 1399 وارد بازار کشور شد.

این سدان امروز 16 مرداد 1402 در بازار آزاد، با قیمتی معادل 565 میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین قیمت درب کارخانه شاهین دنده دستی حدود 425 میلیون تومان درنظر گرفته شده است. بنابراین اختلاف قیمت کارخانه و بازار این سدان لوکس ایرانی، حدود 140 میلیون تومان خواهد بود.

شاهین نیز همانند اغلب خودروهای بازار، از فروردین ماه افت قیمت چشم‌گیری تجربه کرد. این خودرو از قیمت 744 میلیون تومانی فروردین، به قیمت 565 میلیون تومان رسیده که یک افت 179 میلیونی به شمار می‌رود. بنابراین سدان لوکس سایپا با قیمت معقول‌تری که نسبت به دنا پلاس و تارای ایران خودرو پیدا کرده است، می‌تواند گزینه انتخابی بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

معرفی اجمالی شاهین G

شاهین G یا شاهین دنده دستی از همان ابتدا با هدف عرضه یک محصول لوکس و آپشنال توسط شرکت سایپا تولید شد.

این خودرو فعلاً با پیشرانه M15T تولید می‌شود که قادر است 110 اسب‌بخار قدرت و 178 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین مصرف سوخت آن حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر و شتاب صفر تا 100 خودرو، 9.2 ثانیه از سوی شرکت سازنده اعلام شده است.

پیشرانه شاهین از همان ابتدا پاشنه آشیل این خودروی زیبای ایرانی بود که قرار است در آینده نزدیک با پیشرانه ME16 جایگزین شود. این پیشرانه 8 سوپاپ در محصولات ایران خودرو با نام TU5P شناخته می‌شود که تفاوت‌های جزئی با یک‌دیگر دارند.

همچنین سایپا اعلام کرده که پیشرانه جدید علاوه‌بر گیربکس دنده دستی، با گیربکس اتوماتیک CVT نیز عرضه خواهد شد که با این اتفاق، اولین خودروی دنده اتوماتیک تولید شده در شرکت سایپا خواهد بود.

از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو که در سایر محصولات سایپا به چشم نمی‌خورد و یا حداقل در تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها قرار دارد، می‌توان به سنسور فشار باد تایر، اتولایت، چراغ روز، ناوبری یا نویگیشن، ورود و استارت بدون کلید و دوربین دنده‌عقب اشاره کرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما