قیمت خودرو امروز 22 تیر 1402/ ثبات قیمت در بازار خودرو + جدول

اقتصاد 100- ترمز قیمت خودرو امروز 22 تیر 1402 کشیده شد. اغلب محصولات، پنج‌شنبه خود را در ثبات کامل به سر بردند و تعداد کمی، افزایش یا کاهش بسیار اندکی تجربه کردند.

قیمت خودرو امروز 22 تیر 1402/ ثبات قیمت در بازار خودرو  + جدول

قیمت خودرو ، امروز 22 تیر ماه 1402 با گذشت چند روز از اعلام قیمت‌های جدید توسط شورای رقابت، سرانجام آرام گرفت و روز کم نوسانی را پشت سر گذاشت. بازار خودروهای مونتاژی در ثبات کامل قرار گرفتند اما در بازار محصولات داخلی، نوسان اندکی به چشم می‌خورد.

البته بعید به نظر می‌رسد که روند نزولی به این راحتی قطع شود و دلیل این ثبات بازار به احتمال قوی، تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در روز پنج‌شنبه و جمعه است. بنابراین برای مشاهده روند بازار باید منتظر قیمت‌های روز شنبه ماند.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی معمولاً به دلیل خرید و فروش بیشتر نسبت به مونتاژی‌ها، تغییرات بیشتری را تجربه می‌کند، اما امروز حتی قیمت خودروهای داخلی نیز، نوسان زیادی تجربه نکردند.

رکورددار درصد افزایش قیمت برای کوئیک دنده‌ای S بود. این هاچ‌بک نارنجی پوشان جاده مخصوص با 2 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، با نرخ 353 میلیون تومان خرید و فروش شد.

اما در رتبه دوم، تارا دنده اتوماتیک ایران خودرو نیز که روز گذشته با کاهش 6 میلیون تومانی همراه بود، مشابه کوئیک سایپا با 2 میلیون تومان افزایش، به قیمت 812 میلیون تومان رسید.

سمند سورن پلاس، سدان نسبتاً جدید ایران خودرو اما برخلاف خودروهای فوق، پنج میلیون تومان در یک روز گذشته با کاهش همراه بود. به این ترتیب این خودرو طی دو روز با هشت میلیون تومان کاهش قیمت همراه بود و نرخ آن به 575 میلیون تومان رسید.

پژو 206 تیپ 3 پاناروما که دو روز گذشته با افزایش حدود یک میلیون تومانی به نرخ 550 میلیون رسید، امروز پنج میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به 545 میلیون رسید.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای مونتاژی

همانطور که در ابتدا اشاره شد، بازار خودروهای مونتاژی به دلیل انجام معامله‌های کمتر نسبت به داخلی‌های بازار از نوسانات کمتری برخوردار هستند. بنابراین قیمت خودروهای مونتاژی در روز پنج‌شنبه هیچ تغییری نداشت و در همه محصولات، ثبات قیمتی مشاهده می‌شود.

ام‌وی‌ام X22 PRO پس از اینکه طی روزهای گذشته به زیر کانال یک میلیارد تومان سقوط کرد، هیچ تغییری نداشته و با همان قیمت 990 میلیون تومان درحال معامله است.

جک J4 به عنوان ارزان‌ترین محصول مونتاژی بازار ایران که روز گذشته با کاهش 20 میلیونی به 750 میلیون تومان رسید، امروز در همین نرخ ساکن ماند.

فیدلیتی پرایم 5 نفره که نسبت به ابتدای هفته 40 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد، امروز بدون هیچ تغییری در همان نرخ یک میلیارد و 610 میلیون تومان معامله شد.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو در رابطه با آینده قیمت خودرو گفت: «تعداد انصرافی‌های طرح ثبت نام خودروسازان بسیار زیاد شده است؛ چراکه کاهش قیمت خودرو بسیار بالاست. برای مثال در خودروی جک J7 حدود 440 میلیون و در خودروی تیگو 7 حدود 400 میلیون تومان کاهش قیمت به چشم می‌خورد. این اعداد و ارقام بازار را به سمتی می‌کشاند که موجب شدیدتر شدن رکود می‌شود.

حال باتوجه به انصراف متقاضیانی سامانه یکپارچه خودرو از یک سو و تکمیل وجه نکردن بسیاری از افراد از سوی دیگر، می‌توان فهمید که این کاهش قیمت‌ها دیگر برای خریداران جذابیت ندارد. بنابراین در هفته پیش رو، این رکود و سقوط قیمتی قطعاً ادامه‌دار خواهد بود و باید منتظر هفته‌های آتی باشیم تا ببینیم روند خودرو به چه صورت خواهد بود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما