رونمایی از قیمت های نجومی مرغ / واردات دولتی هم دردی را دوا نکرد

اقتصاد 100 - چهار آیین رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صنعت طیور کشور از منطق بازار و قیمت های نجومی مرغ در بازار رونمایی کرده و تاکید دارد واردات مرغ منجمد هم دردی از بازار دوا نکرده است.

رونمایی از قیمت های نجومی مرغ / واردات دولتی هم دردی را دوا نکرد

چهار آیین رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صنعت طیور کشور، با اشاره به اهرم واردات و تاثیر آن بر تنظیم بازار داخلی گفت: در مورد واردات هم نیاز به توضیح است که در کل واردات پروسه‌ای طولانی است و بدین شکل نیست که هر کجا ما با کمبودی مواجه شدیم سریعا آن را با فرایند واردات جبران کنیم. چنانکه که سال گذشته شاهد تجربه واردات ۱۵۰ هزار تنی مرغ توسط دولت بودیم که هم پروسه‌ی خیلی زمانبری بود و هم از طرف دیگر محصولات بی‌کیفیتی را به کشور سرازیر کرد. در حقیقت این فرایند در تنظیم بازار اثر گذار نیست. از جمله اینکه واردات مرغ به صورت منجمد است و نمی‌تواند جایگزین صد درصدی برای مرغ گرم باشد و توسط مردم پذیرفته نمی‌شود. این به خودی خود منجر به افزایش تقاضای مصرف مرغ گرم در بازار شده است.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین دو‌ مشکل اساسی کنونی بازار قیمت‌گذاری دستوری و دیگری عدم تامین به موقع نهاده‌ها به قیمت مصوب است. به طوری که کنجاله سویا و جوجه یک روزه در ۶ ماهه اخیر هیچگاه به موقع و با قیمت مصوب به دست مرغداران گوشتی نرسیده است. به نظر من در شرایط کنونی قیمت ۶۰ هزار تومانی هرکیلو مرغ زنده درب واحدهای تولیدی و قیمت ۸۵ هزار تومان قیمت لاشه مرغ برای مصرف‌کننده قیمت منطقی است که در آن تغییرات دستمزد و حمل و نقل و سایر خدمات این بخش لحاظ شده و قابل عرضه است.

متن کامل را اینجا بخوانی

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما