بعد از تعطیلات در بازار معجزه می شود؟!

نشانه هایی از بروز تکانه های جدی در بازار به چشم می آید.

بعد از تعطیلات در بازار معجزه می شود؟!

به گزارش اقتصاد100، اگر تا پیش از این برخی اظهارات به عنوان عددسازی و تلاش برای متفاوت نشان دادن فضا تصور می شد اما طی چند روز اخیر که مقارن با تعطیلات 14 و 15 خرداد بوده است اخبار متفاوتی به گوش می رسد.

اگر از گزارش مثبت مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت های ایران باید منتظر تغییرات در بازار طی روزهای آتی باشیم اما همزمان سفر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن و ملاقات با رئیس بانک جهانی هم شایعاتی را به دنبال داشت.

برخی این وضعیت را نشانه سر به زیر شدن دلار می دانند و برخی چهره های سیاسی هم دلیل آن را تاثیر سفر فرزین به واشنگتن می دانند.

نشان دادن تاثیر بر بازار فقط محدود به دلار و ارز نیست. خبرگزاری ایسنا هم روز 15 خرداد در گزارشی نوشت:«به دنبال افت قیمت‌ها در بازار مسکن شهر تهران، نرخ‌های پیشنهادی آپارتمان در شهرهای کرج، هشتگرد، پرند و پردیس نیز با افت مواجه شده و مالکان برای آنکه واحد خود را به فروش برسانند بعضا در قیمت‌های جدید نیز تخفیف می‌دهند.

به گزارش ایسنا، پالس‌های ارسال شده از اقتصاد کلان بر وضعیت بازار مسکن تهران و شهرهای اطراف تاثیر گذاشته و روند نرخ‌های پیشنهادی را متوقف کرده است.»

این گزارش در روزی مخابره شده که دو روز قبل از آن تعطیل رسمی، روز شنبه 13 خرداد بین التعطیلین و رسما بخش عمده ای از بازارها نیمه تعطیل و روز قبل از آن یعنی 12 خرداد جمعه بوده است.

با این وجود تلاش های رسانه ای برای نشان دادن تغییراتی در بازار به صورت جدی در دستور کار برخی رسانه های قرار گرفته است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما