افشای یک چالش عجیب مرغی!

چرا انتخاب نژاد مرغ بر اساس دستور دولت است؟

نژاد آرین به عنوان نژادی بومی به دلیل شرایط جسمی که دارد نمی‌تواند بیش از یک کیلو و ۱۰۰ گرم وزن بگیرد. از این رو در بخش جوجه ریزی باید محاسبات آماری دقیق انجام شود.

چرا انتخاب نژاد مرغ بر اساس دستور دولت است؟

به گزارش اقتصاد100 به نقل از مهر، مدیرعامل اسبق اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به ضریب تبدیل نژادهای داخلی اظهار کرد: اینکه مرغ دان می‌خورد و چقدر گوشت می‌دهد هم موضوع مهمی است. در جهان مرغدار گوشتی به ازای یک کیلو و ۴۰۰ گرم دان یک کیلو گوشت تحویل می‌گیرد؛ اما در ایران این عدد یک کیلو و ۷۰۰ گرم دان و تحویل یک کیلو گوشت است. البته این عدد نسبت به گذشته‌ای نه چندان دور بهبود زیادی داشته چرا که قبلاً به ازای هر ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم دان یک کیلو گوشت تحویل می‌شد.

همایون دارابی بیان کرد: مبنای قیمت گذاری دولت با واقعیت هزینه‌های تولید همخوانی ندارد علاوه بر اینکه اقتصاد، قیمت گذاری دستوری را نمی‌پذیرد.

وی اضافه کرد: مشکل دوم به دخالت زیاد دولت در تولید بر می‌گردد. در حالی که این تولیدکننده است که باید تشخیص دهد چه نژادی ضریب تبدیل بالایی دارد. نژادهایی وجود دارد که نمی‌تواند با یک کیلو و ۴۰۰ گرم دان یک کیلو گوشت داشته باشند اما انتخاب نژاد هم دستوری و بدون کار کارشناسی دقیق است.

دارابی در پایان تاکید کرد: ساماندهی بازار باید از بخش تولید باشد از این رو اصلاح نژادهای بومی برای افزایش بهره وری ضروری است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما