افزایش 18 تا 50 میلیون تومانی شهریه مدارس از ابتدایی تا دبیرستان

اقتصاد 100 - در حالی که در فصل امتحانات هستیم مدارس برای جذب دانش آموز در تلاشند، اما افزایش هزینه های پرسنلی و اجاره بها در کنار مالیات به نظر یکی از مدیران آموزشی در تهران بین 18 تا 50 میلیون تومان افزایش شهریه را به والدین دیکته خواهد کرد.

افزایش 18 تا 50 میلیون تومانی شهریه مدارس از ابتدایی تا دبیرستان

افضلی فر مدیرآموزشی مقطع متوسطه در تهران در مورد میزان افزایش شهریه ها در تهران پیش بینی کرد : در سال گذشته متوسط شهریه در تهران برای دور دوم متوسطه حدود ۳ میلیون و احتمالا این عدد در سال جاری به ۴ تا ۶ میلیون افزایش پیدا کند. در برخی از مدارس دولتی خاص که با آن‌ها هیئت امنایی گفته می‌شود این عدد ممکن است تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند یعنی بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان باشد.

وی درباره افزایش شهریه مدارس غیر دولتی گفت: در خصوص افزایش شهریه مدارس غیر دولتی آنچه که مصوبه وزارت آموزش و پرورش در سامانه مشارکت‌ها قید شده، تعیین کننده سقف و کف شهریه است. پیشنهادها در این زمینه افزایش ۳۰ الی ۵۰ درصدی بوده اما هنوز مورد تایید مناطق ۲۲گانه تهران قرار نگرفته است.

وی با اشاره به‌عدم موافقت با افزایش شهریه مدارس غیردولتی گفت: اینکه افزایش ۳۰ الی ۵۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی مورد موافقت قرار نگرفته تنها به دلیل نخواندن هزینه‌ها و دریافتی‌های خانواده‌ها با هم است. 

افضلی فر در پایان پیشن بینی کرد: با مجموعه این موارد شهریه مدارس در سال جاری نباید کمتر از ۹۰ درصد افزایش پیدا کند. متوسط شهریه در دبستان‌های تهران حدود ۲۲ میلیون تومان است که با احتساب ۹۰ درصد، حدود ۱۸ میلیون افزایش شهریه خواهد داشت. همچنین در مدارس متوسطه اول شهریه با احتساب۹۰ درصد یک افزایش ۲۵ میلیونی خواهد داشت که درآخر به حدود ۴۵ میلیون تومان و در متوسطه دوم این عدد ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان است که در آخر به حدود ۵۵ تا ۵۷ میلیون خواهد رسید.

متن کامل را اینجا بخوانید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما