مدیاتک قصد عرضه چیپستی با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را دارد

اقتصاد ۱۰۰ - به نظر رسیده که شرکت مدیاتک در حال طراحی چیپست جدیدی با پردازنده گرافیکی ساخته شده توسط انویدیا است.

مدیاتک قصد عرضه چیپستی با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را دارد

به گزارش گروه دانش و فناوری، به ادعای خبرگزاری «دیجی‌تایمز»، مدیاتک اخیرا با شرکت انویدیا وارد همکاری شده و قصد داشته تا در سال آینده میلادی، از چیپست‌های جدید خود با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا رونمایی کند. یکی از مشتریان احتمالی این چیپست‌ها، سازندگان دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز روی آرم خواهند بود.

در حال حاضر، چیپست‌های مدیاتک عمدتا در کروم‌بوک‌های مقرون به صرفه به کار می‌روند و این شرکت سهمی ۲۰ درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده است. یک چیپست رده پرچمدار با پردازنده‌های گرافیکی‌ قدرتمند انویدیا، به این شرکت اجازه داده تا وارد بازار چیپست لپ‌تاپ‌های رده بالا شود.  

انویدیا نیز با طراحی‌های مبتنی بر آرم بیگانه نیست؛ برای مثال، کنسول‌های قابل حمل نینتندو سوییچ یا انویدیا شیلد، از چیپست‌های تگرا استفاده می‌کنند. این شرکت همچنین برد‌های آرم با پردازنده‌های گرافیکی جی‌فورس را نیز تولید کرده که عمدتا، در زمینه یادگیری ماشینی استفاده می‌شوند. یکی از این برد‌ها که Jetson Orin NX نام دارد؛ دارای پردازنده گرافیکی ۱۰۲۴ هسته‌ای با ۳۲ هسته تنسور، پردازنده ۸ هسته‌ای کورتکس A78AE، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حداکثر توان مصرفی ۱۰ تا ۲۵ وات است.


برد‌های انویدیا Jetson

این برد‌ها عمدتا از اندروید یا ChromeOS پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما مدیاتک احتمالا راه حلی برای این مشکل پیدا خواهد کرد. استفاده از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا، توان گیمینگ چیپست‌های جدید مدیاتک را بهبود قابل توجهی خواهد بخشید. هنوز مشخص نیست که چیپست‌های جدید مدیاتک و انویدیا، تنها مخصوص لپ‌تاپ‌های ویندوزی بوده یا شاهد عرضه نسخه کم مصرفی برای گوشی‌های هوشمند نیز خواهم بود. در هر صورت، این همکاری امر نگران‌ کننده‌ای برای شرکت‌هایی چون سامسونگ و AMD محسوب می‌شود.


 

درباره همکاری مدیاتک و انویدیا چه فکر می‌کنید؟ آیا مدیاتک موفق به افزایش سهم خود از بازار چیپست‌های لپ‌تاپی خواهد شد؟ 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما