اسنپدراگون ۸ نسل سه بهبود قابل توجهی در اجرای بازی‌ها خواهد داشت

اقتصاد ۱۰۰ - نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام در عین بهره‌گیری از قدرت پردازشی بسیار بالا، عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه مصرف انرژی خواهد داشت.

اسنپدراگون ۸ نسل سه بهبود قابل توجهی در اجرای بازی‌ها خواهد داشت

به گزارش گروه دانش و فناوری،تراشه پرچمدار موردانتظار کوالکام به نام اسنپدراگون ۸ نسل سه بسیاری از کاربران هیجان‌زده کرده است چرا که گزارش‌ها و شایعات مختلف خبر از بهبود چشمگیر قدرت پردازشی این تراشه در مقایسه با نسل قبلی آن یعنی اسنپدراگون ۸ نسل دو داده‌اند. حالا به تازگی گزارشی دیگر نیز ادعا می‌کند تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه در عین مصرف بهینه انرژی، با بهبود قابل توجهی در اجرای بازی‌های مختلف همراه خواهد شد. 

افشاگری شناخته‌شده به نام Ice Universe اعلام کرده است که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه با کانفیگ هسته ۲+۵+۱ عرضه خواهد شد که تفاوت زیادی با معماری ۳+۲+۲+۱ اسنپدراگون ۸ نسل دو دارد. با توجه این موضوع، انتظار می‌رود تراشه پرچمدار کوالکام از قدرت پردازشی بسیار بیشتری به نسبت نسل قبلی خود بهره ببرد. در حال حاضر، فرکانس هسته‌های تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه نامشخص است ولی به احتمال زیاد شاهد افزایش فرکانس هسته‌های پردازشی و اصلی نیز خواهیم بود.

Ice Universe در ادامه گزارش خود ادعا می‌کند پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۵۰ که در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه به کار خواهد رفت به طور قابل توجهی بهبود خواهد داشت و توانایی بالایی در اجرای بازی‌های مختلف خواهد داشت. قبلا نیز شایعه شده بود که پردازنده گرافیکی سخت‌افزار کوالکام به فرکانس ۱ گیگاهرتزی دست پیدا خواهد کرد. به علاوه، اسنپدراگون ۸ نسل سه احتمالا از حافظه کش ۱۰ مگابایتی L3 برخوردار خواهد بود. البته کوالکام در کنار بالابردن قدرت پردازشی توجه ویژه‌ای نیز به مصرف بهینه انرژی خواهد داشت تا بار دیگر موفقیت‌ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو در زمینه مصرف انرژی را تکرار بکند. 

شایان ذکر است که طبق گزارش‌های مختلف، وان پلاس ۱۲ و گلکسی اس ۲۴ اولترا جزو اولین گوشی‌های بازار خواهند بود که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه عرضه می‌شوند. در این راستا، اخیرا افشاگری ادعا کرد که وان پلاس در حال آزمایش یک گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه است که همان وان پلاس ۱۲ خواهد بود. به علاوه، به نظر می‌رسد گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز برای همه بازارها در نسخه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه خواهد شد. 

در نهایت باید اشاره کرد که امسال شاهد رقابت تنگاتنگی بین سخت‌افزارهای بازار گوشی‌های هوشمند خواهیم بود چرا که سامسونگ و مدیاتک نیز در حال توسعه تراشه‌های خود به نام اگزینوس ۲۴۰۰ و دایمنسیتی ۹۳۰۰ هستند که از قدرت پردازشی بالایی برخوردار خواهند بود. 

انتهای پیام

 

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز