مجازات قانونی بدحجابی، شل حجابی و بی‌حجابی

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: کارمندان دولتی ضابط عام هستند. کسی که به او یک وسیله‌ای سپرده می‌شود مانند رانندگان اتوبوس و مترو و خلبان هواپیما طبیعتا باید تذکر خودشان را داشته باشند زیرا وسایلی که در دست این‌ها قرار دارد وسایل حمل و نقل عمومی است آن‌ها باید وظایف قانونی خودشان را انجام دهند.

مجازات قانونی بدحجابی، شل حجابی و بی‌حجابی
به گزارش اقتصاد100، حجت الاسلام حسن نوزوری در گفت‌وگو با ایلنا، درباه این‌که دادستانی در نامه‌ای به وزیر راه از ایشان خواسته در مورد رعایت حجاب در هواپیما نظارت بیشتری انجام شود و اعلام کرده که خلبان ضابط دادگستری است از نظر حقوقی این مساله چگونه قابل انجام است، گفت: بله؛ هر کارمند دولتی ضابط عام است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این‌که ما ضابطان خاص و عام در قانون داریم، اظهار داشت: ضابطان خاص که مشخص هستند؛ نیروی انتظامی، نیروهای اطلاعات و سپاه ضابطان خاص هستند اما ضابطان عام کارمندان دولت هستند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که به او یک وسیله‌ای سپرده می‌شود مانند رانندگان اتوبوس و مترو و خلبان هواپیما طبیعتا باید تذکر خودشان را داشته باشند زیرا وسایلی که در دست این‌ها قرار دارد وسایل حمل و نقل عمومی است آن‌ها باید وظایف قانونی خودشان را انجام دهند. 

نوروزی درباره ماده قانونی در این خصوص گفت: ماده ۶۳۸ مجازات برای بدحجابی، شل حجابی و بی‌حجابی را تعیین کرده است اما  در بحث ضابطان عام بند الف ماده ۲۹ قانون آیین دادرسی کیفری حدود قانون در این خصوص را مشخص کرده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما