فاجعه و عزای عمومی در جمهوری کنگو

به دنبال مرگ صد‌ها نفر در جمهوری کنگو در جریان سیل و رانش زمین، دولت این کشورعزای عمومی اعلام کرد.

فاجعه و عزای عمومی در جمهوری کنگو

به گزارش اقتصاد100 به نقل از فارس، یک مقام دولت کنگو روز یکشنبه گفت که شمار قربانیان سیل و رانش زمین در شرق این کشور آفریقایی  به ۴۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «توماس باکنگا» از مقامات جمهوری کنگو گفت که دستکم ۳۹۴ جسد پس از سیل اخیر پیدا شده است. وی تعداد تلفات روز شنبه را ۲۰۳ نفر اعلام کرده بود. جمهوری دموکراتیک کنگو یکی از فقیرترین کشورهای جهان است .

باکنگا گفت: «از روز پنجشنبه ما هر دقیقه اجساد را پیدا می‌کنیم و در حال دفن آنها هستیم.»

وی گفت که دولت قایق‌هایی پر از لوبیا، آرد و دیگر مواد غذایی، برزنت و دارو برای مردم مناطق سیل زده فرستاده است.

 

 

بارش شدید باران در منطقه «کالهه» پنجشنبه گذشته باعث طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین شد. در شرق جمهوری کنگو چندین روستا زیر آب رفته و مزارع ویران شده‌اند. دولت روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرده و قرار است به یاد هموطنان از دست رفته، پرچم‌ها نیمه افراشته ‌شوند.

فاجعه شرق جمهوری کنگو دو روز پس از آن رخ داد که سیل دستکم ۱۳۱ نفر را کشت و هزاران خانه را در رواندا، همسایه جمهوری کنگو  که در آن سوی «دریاچه کیوو» قرار دارد، ویران کرد.

 

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه به قربانیان «سیل‌های فاجعه‌بار» در رواندا و جمهوری دموکراتیک کنگو تسلیت گفت. وی در جریان بازدید از «بوروندی» گفت: «این نمونه دیگر از تسریع تغییرات اقلیمی و تاثیر فاجعه بار آن بر کشورهایی است که هیچ کمکی به گرمایش جهانی نکرده‌اند».

کارشناسان می‌گویند که رویدادهای شدید آب و هوایی به دلیل تغییرات اقلیمی با افزایش فراوانی و شدت اتفاق می‌افتد. ماه گذشته، رانش زمین ناشی از بارش‌های سیل آسا باعث کشته شدن ۲۰ نفر در «کیوو شمالی» در جمهوری کنگو شد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما