پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 اردیبهشت / فشار از بالا سکه را نزولی کرد؟

اقتصاد 100 - امروز سیگنال‌های ورودی به بازار فلز گرانبها قیمت طلا و سکه را کاهش داد و معامله‌گران را دست به عصا کرد. این روند نزولی قیمت نیم‌سکه را یک کانال عقب نشاند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 اردیبهشت / فشار از بالا سکه را نزولی کرد؟

امروز قیمت طلا و سکه همانند روز گذشته در روند نزولی قرار گرفت. بازار فلزگرانبها متاثر از اخباری که روانه بازار شد در تمام قطعات کاهش قیمت داشت. قیمت نیم‌سکه امروز یک کانال عقب‌نشینی کرد و سکه امامی نیز به پله اول کانال ۳۲ میلیون تومانی سقوط کرد.

قیمت روز سکه و حباب آن 17 اردیبهشت 1402

ارسال پیامک هشدار قوه‌ قضائیه به طلافروشان در صورت عدم استفاده از سامانه جامع تجارت و نیز اعلام بانک مرکزی در خصوص‌ نحوه تسویه اوراق سلف سکه مرکزی، معامله‌گران بازار سکه را در فاز احتیاط برد.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته هستند و قیمت انس جهانی طلا با رقم ثابت ۲۰۱۷ دلار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد بازار فلزات گران‌بها فعلا چشم به اخبار داخلی است. این در حالی است که برخی معامله‌گران امروز معتقد بودند قیمت دلار از سکه خط گرفته است.

انتظار رونق سکه را نداریم

در همین راستا حمیدرضا جیهانی کارشناس اقتصادی با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «خرید سکه در بازار، مصرف سوداگرانه دارد و حبابی که قبلا داشته کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که با توجه به قیمت انس‌ جهانی طلا اما به لحاظ روندی ما انتظار نداریم که بازار سکه رونق چندانی پیدا کند و افزایشی شود.»

وی خاطرنشان کرد: «همیشه بازار طلا و سکه با قیمت دلار همبستگی قیمتی دارد. من روند قیمت دلار را در کوتاه‌مدت کاهشی می‌بینم، اما دلار در بلند‌مدت باید خود را با تورم تطبیق دهد.»

جیهانی با بیان اینکه تورم روند صعودی دارد تاکید کرد: «اگر روند انس جهانی در هفته‌ قبل به محدوده ۲۰۰۰ دلاری نمی‌رسید، قطعا حباب سکه بیشتر از این تخلیه می‌شد.»

نیم سکه یک کانال به عقب برگشت

امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی، با قیمت ۳۲ میلیون و ۸۶ هزار تومان معامله شد. این قطعه در پایان معاملات دیروز به کانال ۳۲ میلیون تومانی ورود کرد. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، قیمت سکه نوسان زیادی دارد.

در زمان بازگشایی بازارها سکه بهار ۳۱۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. اما میانه‌های روز روند نزولی قیمت سکه بهار تسریع شد و به کانال ۲۸ میلیونی برگشت. این قطعه با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در شروع معاملات امروز سکه‌های سبک‌تر تغییر قیمتی نداشتند اما در لحظه نگارش این گزارش هر کدام از این قطعات ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شدند. این روند کاهشی، نیم‌سکه را به کانال ۱۸ میلیون تومانی برگرداند.

امروز نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۲ میلیون تومان مبادله شد. همچنین سکه گرمی به کف کانال هفت میلیون تومانی رسید.

در لحظه نگارش این گزارش حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. سکه امامی با ۴۸۵ هزار تومان و سکه بهار با ۳۶۴ هزار تومان کاهش قیمت حباب، بیشترین افت را داشتند. امروز نیم‌سکه کمترین کاهش قیمت حباب را داشت.

قیمت طلا نیز امروز کاهش داشت. هر مثقال طلا ۱۰۴ هزار تومان افت کرد و با قیمت ١١ میلیون و ۳۸۱هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۲۴ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۶۲۷هزار تومان مبادله شد. طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۵۹۲ هزار تومان معامله شد.

منبع : تجارت‌نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما