قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت / سکه از سکه افتاد

اقتصاد 100 - در نخستین روز هفته قیمت طلا و سکه با کاهش دلار همراه شد. بازار فلز زرد نسبت به افزایش انس جهانی طلا واکنش نشان نداده و در روند نزولی است. </p>

قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت / سکه از سکه افتاد

قیمت طلا و سکه سومین هفته اردیبهشت را با روند کاهشی شروع کرد. در حالی که انس جهانی طلا در روزهای گذشته توانسته به قیمت ۲۰۰۰ دلاری برسد و این محدوده را برای خود حفظ کند، اما قیمت در بازار فلز زرد فعلا بر مدار کاهش قیمت دلار می‌چرخد.

قیمت طلا و سکه

کارشناسان اقتصادی با توجه به همگرایی شدید قیمت طلا و سکه با دلار، تاکید می‌کنند همچنان هر روندی را که اسکناس آمریکایی این هفته در پیشبگیرد پیش‌فرض قیمت در بازار فلز گران‌بها است.

معامله‌گران بازارهای مالی که در هفته گذشته کاهش قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه را استراحت بازار در روند صعودی تعبیر می‌کردند، به سناریو‌سازی بانک مرکزی برای سرکوب قیمت دلار مضنون شده‌اند.

امروز رای دادگاه ولی‌الله سیف و احمد عراقچی، مدیران پیشین بانک مرکزی، در خصوص مدیریت بازار ارز در سال ۹۶، صادر شد. آنها به پرداخت حدود ۱۶۳۰ میلیارد تومان جریمه محکوم شده‌اند.

به نظر می‌رسد خط و نشان هفته گذشته فرزین برای فعالان اقتصادی و حکم جریمه سنگین مسئولین پیشین بانک مرکزی، باعث شده سیاستگذار ریسمان دلار را محکمتر بکشد تا بعدا متحمل عواقب قانونی یاد شده نشود.

هر چند باید توجه داشت انتظارات تورمی موضوعی است که پیوسته به تاثیر‌پذیری بازارهای مالی از آن تاکید شده است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی باتوجه به این مقوله تاثیر‌گذار، تنها اهرم مهار قیمت در این بازارها می‌تواند سیگنال‌های سیاسی باشد و خط و نشان‌های سیاستگذار که فعلا دومی بر بازارهای مالی می‌تازد.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

امروز ۱۶  اردیبهشت ۱۴۰۲  قیمت سکه امامی با کاهش ۳۹۴ هزار تومانی، با رقم ۳۳ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان در بازار معامله شد. سکه بهار نیز دراین روز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت، بار دیگر به کانال ۲۹ میلیون تومانی برگشت و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

نیم سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی نخستین روز هفته را آغاز کرد. این قطعه فعلا با قیمت ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه امروز این قطعه  ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

سکه گرمی  با کاهش ۲۰ هزار تومانی کمترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها دارد. این قطعه با رقم هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

امروز قیمت حباب سکه امامی و نیم‌سکه کاهش ۶۰ و ۴۰ هزار تومانی داشتند. حباب سایر قطعات نیز در لحظه نگارش این گزارش افزایش محدودی دارد.

قیمت طلا که درمیانه هفته گذشته با افزایش قیمت انس جهانی طلا همراه شده بود، امروز با کاهش قیمت دلارهمراه است و کاهش قیمت  دارد. هرمثقال طلا ۱۷۹ هزار تومان کاهش دارد و با قیمت ١١ میلیون و ۶۷۱ هزار تومان معامله می‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۴۰ هزار تومانیدارد و با قیمت دو میلیون و ۶۹۳ هزار تومان مبادله می‌شود.

منبع : تجارت

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما