مایکروسافت به AMD در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - همچنین AMD به مایکروسافت کمک خواهد کرد تا بتواند تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود را با نام رمز Athena توسعه دهد.

مایکروسافت به AMD در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، ظاهراً مایکروسافت درحال همکاری با  AMD  است تا به این شرکت تراشه‌ساز در توسعه تراشه‌های  هوش مصنوعی  کمک کند.

طبق گزارش بلومبرگ، مایکروسافت قصد دارد با فراهم‌کردن منابع مهندسی، درزمینه توسعه تراشه‌های هوش مصنو‌عی به AMD کمک کند. همکاری بین مایکروسافت و AMD درحالی اعلام شده است که انویدیا به‌عنوان رقیب اصلی این دو شرکت، حدود 80 درصد از سهم بازار پردازنده‌های هوش مصنوعی را در اختیار دارد.

توسعه تراشه هوش مصنوعی اختصاصی مایکروسافت

منابع بلومبرگ همچنین ادعا کرده‌اند که AMD به مایکروسافت کمک خواهد کرد تا بتواند تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود را توسعه دهد که اکنون با نام رمز Athena شناخته می‌شود. گفته می‌شود که صدها کارمند بخش تراشه مایکروسافت درحال کار روی این پروژه هستند و ظاهراً غول فناوری حدود 2 میلیارد دلار برای آن هزینه کرده است.

بااین‌وجود، ورج در گزارش خود ذکر می‌کند که «فرانک شاو»، سخنگوی مایکروسافت، ارتباط AMD با Athena را رد کرده است.

محبوبیت سرویس‌های هوش مصنو‌عی مانند ChatGPT باعث شده تا تقاضا برای پردازنده‌های این بخش افزایش پیدا کند. سهم بازار گسترده انویدیا در بخش پردازنده‌های گرافیکی (GPU) باعث شده است تا این شرکت درزمینه هوش مصنو‌عی نیز تسلط داشته باشد. درحال‌حاضر هیچ جایگزین مناسبی برای تولیدکننده پردازنده‌های گرافیکی وجود ندارد و این موضوع برای شرکت‌هایی مانند مایکروسافت که برای سرویس‌های هوش مصنوعی خود باید به پردازنده‌های گران‌قیمت انویدیا متکی باشند، مشکل‌ساز است.

در چند سال گذشته، پلتفرم CUDA انویدیا باعث پیشرفت بیشتر هوش مصنوعی شده. با وجود اینکه AMD در بازار سخت‌افزار بازی رقیب اصلی انویدیا محسوب می‌شود، اما هنوز برای اکوسیستم CUDA جایگزین مناسبی ندارد.

حالا با وجود رونق گرفتن صنعت هوش مصنو‌عی، به‌نظر می‌رسد که AMD هم در تلاش است تا خودش را در موقعیت بهتری برای سرمایه‌گذاری قرار دهد.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز