انحلال بانک‌های ورشکسته فایده ای دارد؟

اقتصاد 100 - یک کارشناس اقتصادی گفت: انحلال بانک‌های ناتراز باعث ایجاد منعت در اقتصاد می‌شود.

انحلال بانک‌های ورشکسته فایده ای دارد؟

ناصر کاظمی؛ کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که انحلال بانک‌های ناتراز و فاقد کفایت سرمایه لازم، چه مزیت‌هایی برای اقتصاد دارد؟ بیان کرد: انحلال بانک‌های ناتراز ما را به یاد ضرب المثل جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است، می‌اندازد. ماموریت بانک‌ها جذب منابع و نقدینگی خرد و کلان جامعه با اطمینان بخشی به سپرده گذاران است، از سوی دیگر باید بانک‌ها ناهمواری‌ها و فراز و فرود‌های اقتصادی مردم در اشتغال، ازدواج، تامین معیشت و تولید کشور را پوشش دهند.

 

وی افزود: بانک‌‎ها باید همچنین بسترساز و مشوق صادرات محصولات مازاد و واردات نهاده‌های تکنولوژی، سرمایه‌ای و تولید باشند و نیز هم‌زمان شاخص و استاندارد‌های بانک مرکزی را رعایت کنند و از آن انحراف نداشته باشند.

 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: زمانی که ترازنامه و کارکرد‌های برخی از بانک‌ها را بررسی می‌کنیم، شاهد دور زدن قوانین، سوء استفاده و تخلفات قانونی در اجرای صحیح قانون عملیات بانکی بدون ربا هستیم، بنابراین وظیفه یک بانک حفظ، صیانت و ارزش آوری از اموال و نقدینگی تودیع شده است.

 

وی ادامه داد: تعدادی از بانک‌ها نه تنها ماموریت اصلی را انجام نمی‌دهند بلکه با فرصت طلبی و سوء استفاده به تخریب اموال امانی می‌پردازند که شایسته تنبیه در سیستم بانکی و انحلال خواهند بود، طبیعی است سایر بانک‌های عامل با مشاهده اقدامات جدی بانک مرکزی، برای ایفای ماموریت‌هایی که از پیش گفته شده بیشتر تلاش کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما