مدیرعامل شرکت لوازم خانگی سیماران:

درخواست های دولت از تولیدکنندگان با واقعیت موجود متناسب نیست

اقتصاد100- مدیرعامل شرکت سیماران گفت: 85 درصد هزینه های تولید صنعت لوازم خانگی، شامل هزینه های مواد اولیه است و تنها 15 درصد صرف نیروی انسانی میشود.

درخواست های دولت از تولیدکنندگان با واقعیت موجود متناسب نیست

به گزارش گروه لوازم خانگی، پرویز کلباسی در نشست آسیب شناسی صنعت لوازم خانگی در حوزه محصولات کوچک در محل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، یکی از مسائل اصلی در صنعت لوازم خانگی را عدم تناسب درخواست های دولت با واقعیت ها دانست.

وی گفت: دولت وقتی  برای خام فروشی و صادرات محصولات با مشکل روبرو است و نمی تواند اینکار را انجام دهد چطور از تولیدکننده توقع صادرات محصولات پیشرفته تر مانند جاروبرقی را دارد؟ مسائل پیچیده ای در پیش روی پای تولیدکنندگان برای صادرات وجود دارد.

کلباسی اظهار داشت: حدود 85 درصد هزینه های تولید در صنعت، شامل هزینه های مواد اولیه است و تنها 15 درصد مربوط به هزینه نیروی کار می شود. لذا تاثیر مواد اولیه و افزایش قیمت آن ها در قیمت تمام شده محصول نهایی بسیار چشمگیر است.

وی، مسئله جذب و نگهداشت نیروی متخصص را بعنوان چالش اساسی برای این صنعت ذکر و مسائل مربوط به ضعف توانمندی فارغ التحصیلان دانشگاهی، اقتصادی نبودن تولید در کشور، دست و پاگیر بودن قوانین و سیاست های کلان و دست اندازی های سازمان محیط زیست در توسعه صنعت را بعنوان سایر آسیب ها و مسائل پیش روی تولیدکنندگان صنایع کوچک صنعت لوازم خانگی عنوان کرد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما