اختصاصی اقتصاد100؛

لهستان، بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی اتحادیه اروپا

بر اساس یک گزارش جدید، لهستان به عنوان بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی در اتحادیه اروپا و دومین تولیدکننده بزرگ این محصولات در جهان معرفی شده است.

لهستان، بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی اتحادیه اروپا

به گزارش گروه لوازم خانگی ، این خبر که توسط APPLiA Polska منتشر شده است می گوید در سال 2022 ارزش صنعت لوازم خانگی برای لهستان، حدود 27 میلیارد زلوتی (PLN)(واحد پول لهستان )بوده است.

«والدمار بودا«، وزیر توسعه و فناوری در سخنرانی خود در ارائه رسمی این گزارش گفت: لهستان پیشرو اروپا در تولید لوازم خانگی است و 35 کارخانه ما حدود 40 درصد از کل حجم تولید لوازم خانگی بزرگ اتحادیه اروپا را بر عهده دارند. وی افزود:اکنون لهستان به عنوان یک بازیگر بزرگ جهانی در این زمینه، بزرگترین صادرکننده ماشین های ظرفشویی، ماشین های لباسشویی و خشک کن لباس در جهان است و موفق شده که در این صنعت برای بیش از صدهزار نفر اشتغال ایجاد کند.

به گفته Wojciech Konecki، رئیس APPLiA Polska میزان تولید لوازم خانگی در جهان کاهش یافته و به سطح سال 2019 رسیده است که نشان از کاهشی حدود سه میلیون دستگاه لوازم خانگی دارد.

بر اساس گزارش اختصاصی اقتصاد100، حدود نیمی از صادرات لهستان به طور مستقیم به بزرگترین بازارهای اروپا (آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا) انجام شده اما  کاهش قابل توجه صادرات به روسیه و اوکراین، باعث شد که در مجموع میزان صادرات لوازم خانگی این کشور روند کاهشی به خود بگیرد. برخی معتقدند پس از افزایش شدید قیمت مواد خام و انرژی در سراسر اروپا که ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، تورم دو رقمی و افزایش نرخ بهره بود، تقاضا برای کالاهای بادوام از جمله لوازم خانگی در سراسر اروپا به شدت کاهش یافت.

در این گزارش آمده است در سال ۲۰۲۲ ارزش صادرات لوازم خانگی از لهستان، از 24میلیارد زلوتی (PLN) فراتر رفت ولی این میزان نشان از کاهش 13 درصدی سالانه صادرات این کشور دارد.Wojciech Konecki گفت:با وجود افزایش قیمت‌های ناشی از جنگ روسیه با اوکراین، حجم تولید در سال 2022 به سطح قبل از همه‌گیری کرونا رسید که ممکن است نشان دهنده ثبات پس از یک دوره دو ساله ثبت سفارش باشد.

اگرچه کاهش رشد قابل توجه ثابت شده است، اما تحلیلگران به سرعت یادآوری کردند که این بخش همچنان به شدت در حال توسعه است و سطوح سرمایه گذاری در حدود 2 میلیارد PLN در نوسان است.

بسیاری این افزایش سرمایه گذاری را نشانه خوبی برای کل صنعت لوازم خانگی می دانند. وزیر توسعه و فناوری لهستان، نزدیکی این کشور به اوکراین را نیز یک مزیت دانست و گفت به محض پایان جنگ اوکراین و شروع بازسازی این کشور، نگاه شرکت‌های جهانی احتمالاً به لهستان جذب خواهد شد. شرکت های چند ملیتی می توانند از این کشور به عنوان سکوی پرشی برای رسیدن به همسایه شرقی خود استفاده کنند.

سرمایه گذاران می توانند به سرعت یک کارخانه بسازند، افراد را به سرعت استخدام کنند و میزان تولید را منطبق با نیازهای بازار  در صورت نیاز افزایش یا کاهش دهند .شرکت‌های اصلی فعال در صنعت لوازم خانگی لهستان، BSH Home Appliances، Electrolux Poland، Whirlpool، Samsung Electronics Poland Manufacturing و Amica هستند که ۷۳ درصد از نیروی کار این بخش توسط این شرکت‌ها استخدام شده‌اند.

با ایجاد اشتغال برای 34000 نفر، سطح اشتغال بخش لوازم خانگی به بیش از 70000 نفر دیگر که در بخش هایی مانند خدمات تعمیر لوازم خانگی و تهیه مواد دخیل هستند، افزوده می شود.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما