تسهیلات دانش بنیان‌ها به ۴٠ هزار میلیارد تومان می‌رسد

اقتصاد 100- وزیر اقتصاد گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از امروز پرداخت خواهد شد که این رقم تسهیلات تا پایان اسفندماه به ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

تسهیلات دانش بنیان‌ها به ۴٠ هزار میلیارد تومان می‌رسد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، سید احسان خاندوزی در مراسم انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره ١۶ قانون بودجه بین بانک ملی و صندوق‌های پژوهش و فناوری با بیان اینکه اقداماتی در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده که ثمره و میوه آن را در سال ١۴٠٢ خواهیم دید، اظهار کرد: اولین نهاد در بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع ضمانت است و باید بسیار بیش از این چیزی که انجام شده نسبت به فراهم کردن ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنیم چراکه نقش ضمانت مهم‌تر از تسهیلات‌دهی است. 

وی ادامه داد: نهاد و موضوع بعدی در تامین منابع مالی و تسهیلات‌دهی؛ اعتبارسنجی شرکت‌های دانش‌بنیان است که اگر در سال آینده اعتبار سنجی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود ریلی برای حرکت بلندمدت شرکت‌ها خواهد بود. 

وزیر اقتصاد با اشاره به ارزش قرارداد امروز گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از امروز پرداخت خواهد شد که این رقم تسهیلات تا پایان اسفندماه به ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

خاندوزی با اشاره به اهمیت تامین وثایق و اعتبار سنجی شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: با توجه به اجرای این دو موضوع تامین وثایق و اعتبارسنجی بانک‌ها، براساس برنامه قانون بودجه باید برای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان سر خط بیایند.

انتهای پیام 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما