سازمان شفافیت بین الملل اعلام کرد:

رتبه 147 ایران در شفافیت بین کشورهای جهان/ دانمارک شفاف ترین و سومالی فاسد ترین دولت جهان

اقتصاد 100- سازمان شفافیت بین الملل، در تازه ترین رتبه بندی خود دولت کشور دانمارک را به عنوان شفاف ترین دولت و کشور سومالی را به عنوان فاسد ترین دولت اعلامم کرده است. در رتبه بندی این سازمان 180 کشور بررسی می شوند و ایران بدون تغییر نسبت به یال قبل در رتبه 147 ام قرار دارد.

رتبه 147 ایران در شفافیت بین کشورهای جهان/ دانمارک شفاف ترین و سومالی فاسد ترین دولت جهان

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، سازمان شفافیت بین‌الملل اعلام کرد دانمارک با 90 امتیاز در میان کشورهای جهان دارای کمترین میزان فساد و بیشترین میزان شفافیت است.

پس از دانمارک، فنلاند و نیوزلند به ترتیب با 87 امتیاز در مرتبه دوم و سوم پاک‌ترین کشورهای جهان قرار گرفتند و نروژ با 84 امتیاز، سنگاپور و سوئد هم با 83 امتیاز در جایگاه چهارم تا ششم پاک‌ترین و دارای کمترین میزان فساد در جهان جای گرفتند.

بر اساس این گزارش، از مجموع 180 کشور بررسی شده، سومالی، سودان جنوبی، ونزوئلا و یمن فاسدترین کشورهای جهان نام گرفتند.

در میان این کشورها ایران با کسب امتیاز 25 در رتبه 147 ام جهان از 180 کشور مورد بررسی قرار گرفته است. امتیاز ایران تنها 13 امتیاز از کشور سومالی که فاسد ترین کشور جهان نام گرفته، بالاتر است.

رتبه شفافیت ایران

سازمان شفافیت بین‌الملل از دولت‌‌‌ها خواسته است در زمینه تلاش‌‌‌های مبارزه با فساد و حقوق بشر فعالانه وارد عمل شوند و از مردم سراسر جهان درخواست کرده است که برای تغییر مطالبه‌‌‌گرانه در این زمینه به یکدیگر بپیوندند.

سازمان شفافیت بین‌الملل برای تهیه جدول رتبه‌‌‌بندی خود از 13 منبع خارجی استفاده می‌کند که از جمله آنها می‌توان به بانک جهانی، مجمع جهانی اقتصاد، شرکت‌های خصوصی مشاوره ریسک و اندیشکده‌‌‌ها اشاره کرد. امتیازها منعکس‌‌‌کننده نظرات کارشناسان و فعالان کسب وکارهاست. فرآیند تهیه شاخص ادراک فساد به‌طور مداوم مورد بازبینی قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که تا حد ممکن درست و منسجم است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما