حکمی برخلاف قانون در اتاق اصناف ایران

انتصاب عجیب در اتاق اصناف ایران؛ رییس اتاق آیا اصناف را فراموش کرد؟

اقتصاد ١٠٠- این خبر قابل توجه وزیر صمت، اعضای اجلاس و هیات رییسه اتاق اصناف ایران است زیرا رییس اتاق اصناف ایران طی حکمی بر خلاف قانون نظام صنفی فردی غیر صنفی را بعنوان نماینده رییس اتاق اصناف ایران و مسئول کارگروه کمیسیون املاک کشور منصوب کرد. آیا در هیات رییسه اتاق اصناف ایران و اصناف کشور هیچ فرد لایقی برای این سمت نبود؟

انتصاب عجیب  در اتاق اصناف ایران؛ رییس اتاق آیا اصناف را فراموش کرد؟

به گزارش خبرنگار گروه کسب و کار؛ قاسم نوده فراهانی در یک اقدام بسیار تعجب برانگیز و برخلاف قانون نظام صنفی فردی غیرصنفی و کارمند اتاق اصناف ایران را به عنوان نماینده رییس و مسئول کارگروه کمیسیون تخصصی املاک کشور جایگزین رسول جهانگیری عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران منصوب کرد. 

طبق قانون سرپرست و نماینده و اعضای کمیسیون تخصصی باید از بین فعالان صنفی و یا اعضای هیات رییسه و در نهایت بین روسای اتحادیه های صنفی مرتبط با همان شغل انتخاب شوند. 

در دوره های قبل یکی از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران و یا رییس اتحادیه مرتبط با کمیسیون تخصصی در تهران نماینده تام الاختیار رییس اتاق اصناف انتخاب می شد. 

کمیسیون تخصصی که رییس اتاق اصناف ایران به عنوان نماینده تام‌الاختیار انتخاب کرد ماهیانه بیش از یک میلیارد تومان در آمد مالی دارد. اتفاقا یکی از منابع در آمدی اتاق اصناف ایران است که باید حسابرسی بی‌طرفانه شود. چطور می‌شود نماینده وزیرصمت و رییس اتاق اصناف ایران برای یک کارمند چنین حکمی بزند؟ لابی های پشت پرده چقدر قوی بود که این حکم قصاص صادر شد.

تا آخر هفته گذشته رسول جهانگیری عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران این سمت را بر عهده داشت. 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما